جزئیات جدید از تلف شدن پلنگ قائم‌شهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به جزئیاتی از تلف شدن پلنگ سرگردان شهری طی ماه قبل در قائمشهر اشاره کرد و گفت: کمبود امکانات و تجهیزات از جمله مسائل بوده است.

جزئیات جدید از تلف شدن پلنگ قائم‌شهر

عطاالله کاویان پیش ازظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های دولت کنونی است، گفت: تاکید براین است که پروژه‌های جدید دارای مجوزهای زیست محیطی باشند.

وی با بیان اینکه مازندران نیازمند توسعه در مسائل مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی دارد، گفت: تلاش می‌کنیم به طرح‌ها نه نگوئیم و سعی با داریم با کمک مجموعه‌های ستادی، طرح‌ها را ارزیابی و کارشناسی کنیم.

وی پسماند را از جمله نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در استان بیان کرد و گفت: مازندران از این مشکل رنج می‌برد و میراث دار چهار دهه دفن زباله‌ها در مراکز دپوی شهرها هستیم و طی این سال‌ها در بلندترین مناطق و ارتفاعات جنگلی و مجاورت دریا و رودخانه‌ها زباله دپو می‌شود.

کاویان با اظهار اینکه مطالعات پسماند استان انجام شده است، گفت: احداث کارخانه زباله سوز در چند منطقه از جمله ساری در دست اقدام است و زباله سوز ساری دارای ۵۰۰ تن ظرفیت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه زباله سوز نوشهر با ۸۰ درصد ظرفیت در حال کار است، گفت: زباله سوز ساری تا بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود و پسماند مرکز استان و شهرهای حاشیه را دفع می‌کند.

وی با اشاره به تنوع بالای زیستی وگیاهی مازندران در کشور اظهار داشت: بخشی قابل توجهی از تعارضات به دلیل تغییرات کاربری اراضی و ورود انسان به زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری، مدیریت را پیچیده کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته میزان تعارضات به زیستگاه‌های حیات وحش کمتر بود و اتفاقاتی نظیر پلنگ سرگردان شهری در قائمشهر را شاهد بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به حادثه تلف شدن پلنگ سرگردان شهری قائمشهر اشاره کرد و گفت: این واقعه دو روز پس از شروع کار من رخ داد و در آن متوجه شدیم که با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو هستیم.

وی گفت: همچنین در آن روز و صحنه با بخش زیادی از جمعیت مواجه بودیم و بیش از ۲۵۰ نفر در آن صحنه حضور داشتند و دیدن جمعیت سبب واکنش حیوان و پلنگ شده بود و رفتارهای حیوان هیجانی بوده است.

کاویان یادآور شد: پس از این حادثه اعتباراتی برای تأمین امکانات و تجهیزات تخصیص داده شد و سه کلینیک تخصصی نیز در دستور کار قرار گرفته است و این مراکز در آمل و چالوس احداث می‌شود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24694

ارسال نظر