آتش سوزی با 400 کشته و زخمی در بنگلادش

بر اثر حریق در بنگلادش 49 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند.

آتش سوزی با 400 کشته و زخمی در بنگلادش

بر اثر حریق در بنگلادش ۴۹ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، آتش‌نشانان تلاش می‌کنند آتشی را که در یک انبار کانتینر در سیتاکوندا، در حدود ۴۰ کیلومتری (۲۵ مایلی) از بندر کلیدی چیتاگونگ جنوب شرقی بنگلادش رخ داده است، خاموش کنند.

الیاس چاودری، پزشک ارشد چیتاگونگ در این باره گفت:تعداد قربانیان به ۴۹ نفر رسیده است. بیش از ۳۰۰ نفر در این آتش سوزی و انفجارهای بعدی زخمی شدندکه نیروهای امدادی آنها را به بیمارستان منتقل کرددند. انتظار می‌رود تعداد کشته‌شدگان افزایش یابد، زیرا حال برخی از مجروحان وخیم است.

همچنین سرتیپ مین الدین، مدیر کل خدمات آتش نشانی و دفاع مدنی نیز گفت: شش آتش نشان هم در این حادثه فوت شدند. دست‌کم ۲۱ آتش‌نشان که برای اطفای حریق در محل حضور داشتند زخمی شدند. آنها در جریان انفجارهای ثانویه در محل حادثه آسیب دیدند.

ساکنان محلی گفتند که انفجارها محله را تکان داد و شیشه های پنجره خانه های مجاور را شکست. توفائل احمد، یک راننده کامیون در این باره گفت:

داخل انبار ایستاده بودم. انفجار من را به فاصله ۱۰ متری از جایی که ایستاده بودم پرتاب کرد. دست و پایم سوخته است.

محمدعلی ۶۰ ساله که یک خواربارفروشی در مجاورت محل حادثه است نیز گفت : انفجاربه حدی قوی بود که ساختمان های مسکونی را در چند کیلومتری انبار تکان داد.

این در حالی است که تلاش های آتش نشانها برای جلوگیری از انفجار ظروف حاوی مواد شیمیایی ادامه دارد. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث این آتش سوزی شده است. مقامات خدمات آتش نشانی مشکوک بودند که ممکن است از یک ظرف پراکسید هیدروژن سرچشمه گرفته باشد و به سرعت به ظروف دیگر سرایت کند.

به گفته رسانه های محلی، حدود ۵۰۰۰ کانتینر در انبار کانتینر داخلی BM وجود دارد که کالاهای صادراتی و وارداتی را حمل می کند.

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24204

ارسال نظر