دو نفر در زاینده رود غرق شدند

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان از غرق شدن ۲ نفر بر اثر شنا در رودخانه زاینده‌رود شهرستان باغ‌بهادران خبر داد.ر

دو نفر در زاینده رود غرق شدند

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان از غرق شدن ۲ نفر بر اثر شنا در رودخانه زاینده‌رود شهرستان باغ‌بهادران خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استان از غرق شدن ۲ نفر بر اثر شنا در رودخانه زاینده‌رود شهرستان باغ‌بهادران خبر داد. منصور شیشه‌فروش در گفتگو با تسنیم ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در پی بازگشایی رودخانه زاینده‌رود و جریان داشتن آب در کانال‌ها و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، روز گذشته حادثه‌ای در شهرستان باغ بهادران رخ داد که متاسفانه منجر به فوت ۲ نفر شد.

وی افزود: روز گذشته در شهرستان باغ بهادران ۳ نفر در رودخانه زاینده‌رود در حال شنا بودند که دچار حادثه شدند که یک نفر از آن‌ها نجات پیدا کرد و متاسفانه ۲ تن دیگر فوت شدند.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با اشاره به هشدار‌های داده شده درباره مخاطرات شنا در حاشیه رودخانه زاینده‌رود خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران بار‌ها هشدار داده که منابع آبی از جمله رودخانه، سدها، کانال‌های آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی محل مناسبی برای شنا نیستند. از ابتدای سال تاکنون ۹ نفر در اثر شنا در رودخانه، کانال‌های آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی غرق شده‌اند.

وی در ادامه گفت: آب رودخانه زاینده‌رود در مناطقی که جریان دارد، سرد است و از طرفی کف بستر رودخانه هموار نیست و حالت گردابی دارد. کانال‌های منشعب نیز به خاطر فرم ذوزنقه‌ای و حجم آبی که در آن‌ها جریان می‌یابد، بیرون آمدن از آن بسیار سخت خواهد بود. محل سد‌ها نیز به دلیل شیبی که دارند، ناامن هستند و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی هم به خاطر لایه‌های لجن شکل گرفته در دیواره‌ها و کف آن بسیار لغزنده هستند. ما به مالکین استخر‌های ذخیره آب کشاورزی تاکید کرده‌ایم که حتما اطراف استخر را فنس بکشند و تابلو هشدار شنا را نصب کرده و طناب نجات تعبیه کنند.

منبع: صد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24019

ارسال نظر