حساب‌های «عبدالباقی» مسدود شد

خلیلیان: حساب‌های «عبدالباقی» مسدود شد

حساب‌های «عبدالباقی» مسدود شد

صادق خلیلیان استاندار خوزستان اظهار کرد: پرداخت خسارت به کسانی که در حادثه متروپل جان و مال خود را از دست دادند از اموال مالک ساختمان و بخشی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت:در همین راستا تمامی حساب‌های مالی مالک ساختمان متروپل مسدود شده تا برای پرداخت به خسارت دیدگان تعیین تکلیف شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد ساختمان متروپل توسط افراد خریداری شده که باید مورد تعیین تکلیف قرار بگیرند.

خلیلیان افزود: همچنین تمامی اموال و املاک، مالک ساختمان متروپل نیز در اختیار دادستان قرار گرفت تا پس از بررسی میزان خسارات به خسارت دیدگان داده شود.

وی ادامه داد: همچنین منازل و مغازه هایی اطراف این ساختمان که دچار خسارت شدند نیز مورد جبران خسارت قرار خواهند گرفت و همه حق و حقوق کارگرانی که در این پروژه و سایر پروژه‌های مالک ساختمان متروپل مشغول به کار بودند از محل حساب و اموال وی پرداخت خواهد شد.

استاندار خوزستان ابراز داشت: هم اکنون ۱۳ نفر از کسانی که به‌عنوان متهم در این حادثه معرفی شدند دستگیر و مورد بازجویی قرار دارند که در میان آنها سه شهردار، شهردار منطقه یک آبادان، ناظران ساختمان و نفراتی از نظام مهندسی جز دستگیر شدگان هستند.

وی تصریح کرد‌: همچنین برخی مقامات استان خوزستان که بین سال های ۹۵ تا نیمه اول ۱۴۰۰ در این پرونده نقش داشتند و حتی در افتتاحیه ساختمان حضور داشتند مورد تحقیق قرار گرفتند.

خلیلیان در پایان گفت: برای جلوگیری از فاجعه دیگر تمامی ساختمان‌های دیگری که توسط هلدینگ عبدالباقی در استان خوزستان ساخته شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23524

ارسال نظر