خبر مهم آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان

ثبت‌نام دانش‌آموزان همه پای‌های ابتدایی از نیمه دوم خرداد ماه در مدارس آغاز شد.

خبر مهم آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس مورد نظر خود می‌توانند، فرزندانشان را ثبت‌نام کنند.

موسوی نژاد گفت: برای ثبت‌نام میان پایه‌ای نیازی به حضور والدین نیست و عملیات ثبت نام به صورت سامانه‌ای، انجام می‌شود.

او گفت: سامانه طراحی شده ثبت نام برای میان پایه ای، دانش آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پیش بینی ثبت نام قریب ۱۹۰ هزار دانش آموز در مدارس استان با احتساب نو آموزان پیش دبستانی خبر داد و گفت: از این تعداد پیش بینی می‌شود ۱۸ هزار دانش آموز پایه اولی باشند.

او  به لزوم ثبت نام دانش آموزان بر اساس محل زندگی و احراز و تایید مدارک محل سکونت دانش آموزان  اشاره کرد و گفت: امسال با تمرکز زدایی قرار است پایگاه‌های ثبت نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت نام استان، الگو‌های مناسب برای هر شهرستان و منطقه، در سال‌های بعد برنامه ریزی و اجرا کنیم.

موسوی نژاد در خصوص شهریه دریافتی مدارس غیر دولتی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه سال گذشته هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مدارس شاهد نیز ثبت نام تابع مقررات خاص مربوط به ثبت نام دانش آموزان شاهد و ایثارگر و احتساب امتیازات طبق شیوه نامه مدارس شاهد خواهد بود و مدارس شاهد صرفا مجاز به دریافت مبلغ مصوب ابلاغی کمک سرانه طبق آئین نامه هستند.

او نظارت دقیق ارزیابان و بازرسان بر عملکرد مدارس در زمان ثبت نام را زمینه ساز افزایش رضایتمندی عمومی از ارائه خدمات خادمین نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: مدارس هیات امنایی و دولتی هم هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23514

ارسال نظر