شروع دوباره موج سرما و بارندگی از امروز | پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای پایتخت

سازمان هواشناسی کشور از روند کاهشی دمای هوا و بارش باران در بیشتر مناطق کشور از امروز تا اوایل هفته آینده خبر داد.

شروع دوباره موج سرما و بارندگی از امروز | پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای پایتخت

سازمان هواشناسی کشور از روند کاهشی دمای هوا و بارش باران در بیشتر مناطق کشور از امروز تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین ، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (جمعه) در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ آبان) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

این سازمان از روند کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: در ۵ روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌ ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و در این مدت، دریای عمان نیز مواج است.

 

پیش‌بینی وضعیت جوی پایتخت

سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی امروز پایتخت نیز اعلام کرد: آسمان تهران امروز (۲۱ آبان) ابری، گاهی همراه با مه رقیق در بعضی ساعات بارش باران، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف مورد انتظار است.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت امروز (جمعه) ۱۲ و ۶، شنبه ۱۳ و ۵، یکشنبه ۱۵ و ۷ و دوشنبه ۱۴ و ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود و از امروز (جمعه) تا یکشنبه کاهش محسوس دما (به طور میانگین ۴ تا ۸ درجه) و در ارتفاعات شمالی یخبندان شبانه سطح زمین و گاهی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها | مسدود شدن ۶ محور در پی بارندگی‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از انسداد ۶ محور در پی بارندگی و مداخلات جوی خبر داد.

 

وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها

سرهنگ شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: برابر آخرین گزارش‌ها محور زنجان ـ طارم به علت بارش برف و کولاک، محور هندیجان ـ دیلم به علت بارش باران و آبگرفتگی و محور جدید هشتگردـ طالقان و انسداد محور کردستان سروآباد ـ پاوه(گردنه تته) به علت بارش برف و کولاک تا اطلاع بعدی مسدود است.

شیرانی ادامه داد: همچنین آزادراه تهران ـ شمال و محور کرج ـ چالوس نیز به علت بارش باران و سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود است و مسیرجایگزین محورهای هراز و فیروزکوه است.

او افزود: هموطنانی که قصد سفر در جاده‌ها را دارند باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط برفی را داشته باشند. همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر از الزامات رانندگی در این شرایط است.

 

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: رعایت احتیاط در رانندگی و همچنین رانندگی با سرعت مطمئنه در این شرایط موکدا توصیه می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2327

ارسال نظر