حقوق بازنشستگان امنیتی شد | ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به موضوع حقوق بازنشستگان

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری خواستار اجرایی شدن هر چه سریعتر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

حقوق بازنشستگان امنیتی شد  | ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به موضوع حقوق بازنشستگان

متن نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان به مخبر معاون اول رییس جمهوری به شرح زیر است:

«همانگونه که مستحضرید، نزدیک به یک ماه است که از ارسال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به هیات دولت گذشته است و همچنان این مصوبه در انتظار تایید نهایی و ابلاغ است.

با توجه به رویکرد دولت نسبت به رسیدگی به اقشار آسیب پذیر بویژه بازنشستگان، مستدعی است شخصا به این موضوع ورود و در تصویب و ابلاغ مصوبه تسریع لازم را ایجاد نمایید. مزید امتنان است اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع نمایند.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.»/ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23257

  • صمد

    این چهارشنبه نیز از مصوبه هیات دولت خبری نشد بنظر میرسد دولت اراده حل و فصل موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را از راه مسالمت آمیز ندارد و در حالیکه همه بر اجرای سریع موضوع دارند دولت اصولگرای بی اصول و فقیر کش مدعی حامی فقرا همچنان مقاومت میکند دولت باید عاقلانه فکر کند بالاخره صبر و تحمل این قشر ضعیف حد و اندازه ای دارد و وقتی این صبر بسر آمد دیگر منطق حاکم نخواهد شد و تکلیف بازنشستگان در کف خیابان تعیین میشود نه در جلسه هیات دولت . آنهاییکه با تصویب مصوبه سازمان تامین اجتماعی مخالفت میکنند چرا پاسخگوی اینهمه تورم و گرانی در جامعه نیستند چرا ما باید شرمنده اهل و عیال خود باشیم اغلب کالاها بیش از صد در صد افزایش قیمت دارند و برخیها تا چهار پنج برابر قیمت سال قبل افزایش یافته اند چرا دولت با 38 درصد افزایش حقوق بازنشستگان مخالفت میکند دولت یقینا تاوان این مخالفت غیرمنطقی و غیر اصولی را خواهد داد اصلا به دولت چه ربطی دارد مگر از اعتبارات دولتی تامین میشود مگر درآمد سازمان متعلق به خود بازنشستگان و بیمه گزاران نیست ؟ باید ساز و کار لازم برای قطع ید دولت از این دخل و تصرف بیجا حداقل برای سالهای بعد فراهم گردد دولت تا کی میخواهد چشم طمع و دزدی به صندوق کارگران داشته باشد بجای اینکه بدهی خود را به صندوق بپردازند برای حق قانونی اعضای ذینفع صندوق سد ایجاد میکنند چنین ظلمی در هیچیک از دولتهای قبلی در حق کارگران نشده است و مصوبات شورایعالی کار و سازمان تامین اجتماعی همیشه برای دولتها مورد احترام بود چرا که در تعیین حداقلها نظرات شرکای اجتماعی و نمایندگان دولت و کارفرمایان و تشکلهای کارگری همیشه مد نظر قرار گرفته و توافقات انجام شده عین قانون بوده و هست و هیچ دولتی برای تضضیع حقوق کارگران و بازنشستگان از حق وتوی خود استفاده نکرده است الا دولت رییسی حیف به اون امیدی که ایشان در جامعه ایجاد کرده بودند و با اقدامات پوپولیستی سر مردم شیره مالیدند .

ارسال نظر