دو ماه بلاتکلیفی بازنشستگان این هفته پایان می‌یابد؟ | تصویب افزایش حقوق بازنشستگان منتظر امضای هیات وزیران

افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار هیات دولت قرار گرفت.

دو ماه بلاتکلیفی بازنشستگان این هفته پایان می‌یابد؟ | تصویب  افزایش حقوق بازنشستگان منتظر امضای هیات وزیران

۷ اردیبهشت هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی امسال حقوق بازنشستگان این سازمان طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی به اندازه‌ مصوبات شورای عالی کار و به علاوه متناسب‌سازی مصوب کرد. تامین اجتماعی برای سطوح مختلف حقوق‌بگیر بازنشسته هم، افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۰۰ هزار تومان تصویب کرد اما این مصوبه نیاز به تصویب هیئت وزیران دارد که تا امروز همچنان روی هوا مانده است.

بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی این سازمان مکلف است میزان تمام مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، قانون کلی برای پرداخت مستمری بازنشستگی این است که مستمری‌ها نباید از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر شود.

پیش از این موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرده بود که بعد از ابلاغ مصوبه افزایش حقوق به تامین اجتماعی در دو روز پایان اردیبهشت افزایش حقوق بازنشستگان اعمال و به حساب آن‌ها واریز شود که این اتفاق نیفتاد.اما این اتفاق نیافتاد

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی قرار است مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین در خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز ‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه باید منتظر باشیم در خرداد ماه مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به ما ابلاغ کنند تا بتوانیم با حقوق خرداد ماه، افزایش‌ها را اعمال کنیم گفت: معوقات فروردین ماه را با حقوق خرداد می‌پردازیم.

میرهاشم موسوی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: طبق قانون، میزان افزایش حقوق باید در دولت و هیئت وزیران به تصویب برسد. این مصوبه هنوز تصویب و به ما ابلاغ نشده است؛ از بازنشستگان عذرخواهی می‌کنیم.

پیش بینی می شود در جلسات این هفته هیات دولت موضوع حقوق بازنشستگان مورد بررسی قرار گیرد 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22694

  • ناشناس

    فرق بین متناسب سازی و همسان سازی چقدر زیاد است ؟

  • علی کیارش

    سلام
    چقدر عجله دارین خودتون اذیت نکنین
    هی جلسه جلسه ... خسته میشین

    به حقوق های خودتون اول برسین یوقت کم نباشه .... چون تورم که اصلا و ابدا نداریم
    عین سوئیس شده ایران
    بازنشسته ها هم که خدارو شکر همه چی دارن

  • ناشناس

    شکم سیر از گرسنه خبرندارد

  • ناشناس

    به فکر بازنشستگان باشید انتظار بد دردی است

ارسال نظر