ماجرای یک تیراندازی

فردی که روز گذشته در خیابان طالقانی اقدام به تیراندازی کرده بود در اعترافاتش می گوید تیراندازی به ماموران پلیس اتفاقی بود که پیش آمد و از این کار پشیمان نیستم اما از کشتن نگهبانان پشیمانم!

ماجرای یک تیراندازی

روز گذشته بود که شلیک چند گلوله در خیابان طالقانی، یکی از معابر اصلی شهر تهران که ساختمان چند وزارتخانه و سازمان مهم و حساس در آن واقع شده، آرامش صبح‌گاهی شهروندان پایتخت را برهم زد.

در جریان تیراندازی ضارب، چهار نفر و از جمله دو مأمور پلیس مجروح شدند که در نهایت با اقدام به‌موقع مأموران انتظامی حاضر در محل ضارب دستگیر شد.

طولی نکشید که این موضوع به تیتر اول رسانه‌ها بدل شد. از همان لحظات اولیه، رسانه‌های معاند و جریان ضدانقلاب در صدد القا این مقوله بودند که این تیراندازی با انگیزه‌های «امنیتی» صورت گرفته و بر همین اساس به‌دنبال ایجاد پیوندی در میان این رخداد و برخی اعتراضات بود و سعی داشتن تا این رفتار را تماماً امنیتی جلوه دهد.

علی‌رغم سوءاستفاده رسانه‌های معاند به‌منظور القا حس ناامنی در جامعه، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت ساعتی بعد جزئیات ماجرای تیراندازی در خیابان طالقانی را تشریح کرد.

بر اساس گفته‌های رئیس پلیس پایتخت، متهم یک قاتل فراری است که روز جمعه هفته گذشته و در یکی از روستاهای شهرستان شهریار چهار نفر را به قتل رسانده و سبب مجروحیت دو نفر دیگر نیز شده است.

بنا بر اعلام رحیمی، تحقیقات اولیه حاکی از این است که ضارب ۲۴ ساله در پی اختلافات ملکی که سال‌ها پیش بر سر آن اختلاف و دعوا داشته اقدام به این عمل مجرمانه کرده و از محل متواری شده است.

رئیس پلیس پایتخت در همین زمینه گفت: با توجه به حساسیت موضوع دستگیری ضارب به قید فوریت در دستور کار پلیس قرار داده شد و مشخصات به واحدهای گشتی و عملیاتی اعلام تا در صورت مشاهده فرد مذکور نسبت به دستگیری او اقدام لازم را به عمل آورند.

رحیمی انطباق تیرهای شلیک شده در صحنه جنایت در شهریار با صحنه تیراندازی در خیابان طالقانی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این فرد صبح دیروز در حوالی خیابان فلسطین مشاهده و توسط مأمورین حاضر در صحنه شناسایی شد که قاتل به محض مشاهده مأموران با سلاح کمری به سمت مأموران و شهروندان شلیک که در این حادثه دو نفر از مأموران مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی نیز انگیزه متهم را از ارتکاب قتل در شهریار اختلافات مالی عنوان کرد و گفت: پزشک پزشکی قانونی برای تأیید صلاحیت روانی فرد اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

عامل قتل عام شهریار و تیراندازی خیابان طالقانی یک جوان ۲۴ ساله به‌نام علیرضا است که بر اساس گفته‌های وی یک باغدار است که از ۱۸ سالگی تصمیم به انجام این جنایت گرفته بوده است.

متهم در تشریح علت وقوع این جنایت گفت: با این نگهبانان چندین سال بحث داشتیم. اعیان آن اراضی برای ما و عرصه برای آن‌ها بود. اختلافات ما به سال‌ها قبل برمی‌گردد.

وی گفت: از ۱۸ سالگی تصمیم گرفته بودم که این اقدام را انجام دهم. دو سه سال بود که یک سلاح را به قیمت ۱۰ میلیون خریده بودم. به سلاح علاقه خاصی داشتم و برای همین آن را تهیه کرده بودم. بالاخره پس از چندین سال این اقدام را عملی کردم. قصدم این بود که با کشتن نگهبانان به مدیر آنجا برسم اما نشد.

این متهم بیان کرد: می‌خواستم خودم هم در جریان درگیری‌ها کشته شوم اما نشد. پس از فرار، جای خاصی را در نظر نداشتم که به آنجا بروم.

وی در خصوص علت شلیک به سمت مأموران پلیس نیز گفت: در خیابان طالقانی فکر کردم که مأموران پلیس مرا شناسایی کردند و به‌همین دلیل خواستم پیش‌دستی کنم و اقدام به تیراندازی کردم.

این متهم ضمن ابراز پشیمانی از قتل نگهبانان گفت: در مورد شلیک به مأموران پلیس، اتفاقی بود که پیش آمد و پشیمان نیستم اما الان که فکر می‌کنم از قتل نگهبانان پشیمانم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22974

ارسال نظر