متروپل بازهم می‌ریزد؟

فرماندار ویژه آبادان گفت: ممکن است اتفاق ثانویه بدتری رخ دهد و تعداد تلفات بیشتر شود.

متروپل بازهم می‌ریزد؟

فرماندار ویژه آبادان گفت: ممکن است اتفاق ثانویه بدتری رخ دهد و تعداد تلفات بیشتر شود.

به گزارش عرشه آنلاین، با گذشت پنج روز از حادثه ریزش متروپل آبادان، همچنان این سازه ناپایدار است و احتمال فروریزش باقی ساختمان وجود دارد. با این وجود، در فیلم های منتشر شده از آواربرداری، نشان می دهد که همچنان مردم عادی پای کار هستند که از لحاظ ایمنی، برای مردم خطرناک است. در این خصوص، فرماندار ویژه آبادان گفت‌وگویی انجام داده که در زیر می‌خوانید.

برخی شعارهایی که در تجمعات مردم آبادان شنیده می شود، حرف های مردم آبادان نیست

احسان عباسپور، معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه اکثر مردم پای نظام و انقلاب می ایستند و برخی شعارهایی که در تجمعات مردم آبادان شنیده می شود، حرف های مردم آبادان نیست گفت: «این مردم عزادار هستند و پا به پای نیروهای امدادی با ما در حال کار کردن هستند. ما نیز با آن ها همراه هستیم و صدای دردشان را می شنویم.»

وی در پاسخ به اینکه چرا مردم عادی در حال آواربرداری هستند، گفت: «باید مسائل ایمنی برای مردم لحاظ شود. آن ها عزیزانشان را از دست داده اند و دوست دارند کمک کنند؛ اما به دلیل ناپایداری سازه، از همینجا از مردم خواهش می کنم در اطراف ساختمان تجمع نکنند؛ چراکه ممکن است اتفاق ثانویه بدتری رخ دهد و تعداد تلفات بیشتر شود. نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج همکاری خوبی دارند و نسبت به روزهای اول این فرایند نظم بیشتری پیدا کرده است. هیچ مشکل خاصی از نظر تعداد نیروی امدادی نداریم. همه پای کار هستند، از شرکت نفت گرفته تا ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان به ما کمک می کنند و از لحاظ لجستیکی و بحث های مالی مشکلی نداریم.»

فرماندار ویژه آبادان در ادامه گفت: «از آنجایی که این سازه ناپایدار است و احتمال ریزش همچنان وجود دارد، در وهله اول می بایست سازه را پایدار کنیم. اگر زمانی احساس کردیم در فرایند آواربرداری، سازه ناپایدار می شود، مجبور می شویم قسمتی از آن را پایدار کنیم و مجددا آواربرداری را شروع کنیم.»

فرونشست در اطراف سازه متروپل نداریم

وی فرونشست اطراف متروپل را تکذیب کرد و گفت: «لرزش هایی که اطراف متروپل رخ می دهد به علت حضور ماشین های سنگینی است که آنجا حضور دارند.»

احسان عباسپور، در پایان با اشاره به اینکه مردم عادی از اطراف سازه متروپل خارج شده اند و نیروهای تخصصی کارهای آواربرداری را انجام می دهند، گفت: «در رینگ های دو و سه، کمک رسانی از سمت مردم انجام می شود؛ اما در محوطه کارگاهی هیچ فرد عادی حضور ندارد. ما با آغوش باز با مردم در صحنه برخورد می کنیم. با وجود اینکه با حضور این افراد ممکن است فرایند آواربرداری کند شود، باز هم ما با آن ها برخورد بدی نداشتیم و نخواهیم داشت. حتی برای خانواده هایی که می خواستند صحنه آواربرداری را ببینند محل هایی در نظر گرفته شد و با در نظر گرفتن امکانات، سعی کردیم با شرایط بهتری در صحنه حضور پیدا کنند.»

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22903

ارسال نظر