خبر مهم وزیر بهداشت | آبله میمون به ایران رسید؟

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز آزمایش مثبتی برای آبله میمون در سطح کشور وجود ندارد و قطعا اگر موردی بود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خبر مهم وزیر بهداشت | آبله میمون به ایران رسید؟

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت

 گفت: هنوز آزمایش مثبتی برای آبله میمون در سطح کشور وجود ندارد و کارشناسان در مرزها شرایط را کنترل می‌کنند و قطعا اگر موردی بود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اذعان داشت: چهار میلیون دُز واکسن آماده در دست داریم و در نخستین محموله یکصدهزار دُز برای ونزوئلا ارسال کردیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کرونا باعث شد ما زیرساخت‌های واکسیناسیون را بالا ببرم، به‌طوری که امروز ۶ مرکز تولید واکسن فعال در کشور داریم که این مراکز نه تنها واکسن کرونا، بلکه می‌توانند واکسن هر ویروسی را تولید کنند.

عین اللهی یادآور شد: آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، به زودی در هیأت دولت بررسی می‌شود و این شرکت‌ها با وجود استادان برجسته علوم پزشکی و ظرفیتی که استان اردبیل دارد، می‌توانند گسترش یابد.

وی گفت: از سوی رئیس جمهور و معاون اول، برای شرکت در جلسه کمیته تنظیم بازار به اردبیل سفر کرده ام و اردبیل از استان‌های موفق در اجرای طرح ملی مردمی سازی یارانه‌ها است.

وزیر بهداشت در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل، اظهار کرد: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان و دارو در دستور کار ندارد و اجرای آزمایشی طرح یارانه نان از زنجان شروع شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت دارو بیشتر شده است، افزود: کمیسیون ویژه قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو، مرجع تعیین قیمت دارو است و افزایش قیمت دارو خارج از این کمیسیون، تخلف محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ۲ هزار داروخانه از مجموع سه هزار داروخانه تهران در طول ۴ روز مورد بازدید و نظارت قرار گرفته‌اند که ۱۱.۶ درصد از تخلفات، مربوط به گرانفروشی بوده است.

عین اللهی با اشاره به پوشش بیمه رایگان برای افراد کم درآمد سه دهک اول ادامه داد: امسال برای تامین داروهای بیماران صعب العلاج اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده و طرح «پیک دارو »برای ارسال داروی این بیماران اجرا می‌شود، استان اردبیل هم می‌تواند در اجرای این طرح پیشرو باشد.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه نظارت بر قیمت کالاهای دیگر، نیاز است که نظارت‌ها توسط بسیج و دیگر نهادها تشدید شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: دولت سیزدهم مصمم به اجرای طرح ملی مردمی سازی یارانه‌ها است و در عین حال انتظار نداریم که این طرح بدون هیچ مشکلی اجرا شود بلکه ایرادات در طول اجرای آن مشخص می‌شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22892

ارسال نظر