قاتل ۲ خرس قهوه‌ای در تکاب دستگیر شد

فرمانده انتظامی تکاب گفت: در دو هفته اخیر ۲ قلاده خرس در تکاب تلف شدند که در کمتر از ۱۰ ساعت قاتل این خرس ها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

قاتل ۲ خرس قهوه‌ای در تکاب دستگیر شد

سرهنگ زین العابدین پشتیبان در این زمینه اظهار کرد: پیرو انتشار خبر تلف شدن دو قلاده خرس قهوه‌ای در طبیعت تکاب، موضوع در دستور کار انتظامی قرار گرفت و با هماهنگی قضائی و با همکاری اکیپ تلفیقی متشکل از نیروهای انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست، در کمتر از ۱۰ ساعت قاتل خرس‌های طبیعت تکاب در محل اختفا وی دستگیر و جهت سیر مراحل قضائی تحویل مراجع قضائی شهرستان شد.

فرمانده انتظامی تکاب گفت: از عموم شهروندان و دوستداران محیط زیست تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه مواردی از این دست و یا مصادیق مجرمانه دیگر مراتب را در اسرع وقت به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تکاب اعلام کنند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تکاب نیز در این زمینه اظهار کرد: در پی انتشار تصاویر کشتار دو قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده تکاب، و جریحه دار شدن اذهان عمومی بویژه دوستداران محیط زیست، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست و فرماندهی انتظامی شهرستان تکاب قرار گرفت و با اخذ دستور قضائی، به اتفاق همکاران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان در کمتر از ۱۰ ساعت فرد مظنون شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه این فرد تعداد ۵ عدد پوست و سه عدد شاخ قوچ میش وحشی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف شد.

محمد رضا صادقیان افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی مشخص شد این گونه‌های حمایت شده در سنین متفاوت ۲ الی ۶ ساله بوده و طی سنوات گذشته توسط فرد خاطی بصورت غیر مجاز شکار شده‌اند.

وی از همکاری‌ها و حمایت ادارات دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، فرماندهی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان بابت همکاری در به دام انداختن فرد خاطی قدر دانی کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22766

ارسال نظر