فردا کدام استان‌ها با برف و باران روبرو می‌شوند؟

در ۲۴ ساعت آینده در برخی از استان‌های کشور شاهد بارش باران، برف و وزش باد شدید همراه با رعد و برق خواهیم بود.

فردا کدام استان‌ها با برف و باران روبرو می‌شوند؟

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده در برخی از استان‌های کشور شاهد بارش باران، برف و وزش باد شدید همراه با رعد و برق خواهیم بود.

به گزارش عرشه آنلاین  «فریبا گودرزی» درباره وضعیت جوی استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده اظهار داشت: در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرق و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، خوزستان و چهارمحال بختیاری بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط رعدوبرق را شاهد خواهیم بود. 

وی درباره شدت بارش‌های امروز گفت: امروز در اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان و شمال غرب چهارمحال بختیاری، ارتفاعات قزوین، لرستان،‌ اهواز و تهران بارش‌ها به نسبت شدیدتر است.

گودرزی تشریح کرد: به دنبال شدت بارش‌ها، شاهد آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ّها و در نتیجه کاهش دید خواهیم بود؛ بنابراین مردمی که قصد تردد در این مناطق را دارند تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: برای فردا جمعه در شمال و شمال غرب کشور از میزان بارش‌ها مقداری کاسته می‌شود. علاوه‌بر این مناطق گفته شده، در خراسان شمالی، سمنان، برخی نقاط اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و غرب خلیج فارس نیز بارندگی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برای روز شنبه بارش‌ها به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی محدود می‌شود، تصریح کرد: برای روز یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را داریم.

گودرزی ادامه داد: امروز و فردا آب‌های خلیج فارس و دریای خزر به شدت مواج و طوفانی پیش‌بینی شده و لازم است صیادان به این نکته توجه داشته باشند.

وی آسمان امروز تهران را ابری تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی کرد و افزود: برای بعد از ظهر نیز وزش باد و بارش‌های پراکنده را در تهران خواهیم داشت و از امشب تا روز جمعه نیز احتمال بارندگی در تهران وجود داشته و هوای پایتخت نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

به‌گفته  این کارشناس هواشناسی بیشینه دمای امروز ایستگاه مهرآباد ۱۴ درجه سانتی‌گراد ارزیابی شده است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2263

ارسال نظر