ادارات ، مدارس و دانشگاه های استان تهران چهارشنبه تعطیل شد

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، ادارت ، مدارس و دانشگاه های استان تهران فردا چهارشنبه چهارم خرداد تعطیل اعلام شد

ادارات ، مدارس و دانشگاه های استان تهران  چهارشنبه تعطیل شد

استاندار تهران گفت: فردا چهارشنبه چهارم خردادماه با توجه به آلودگی هوا و شرایط ناسالم و خطرناک دانشگاه ها و مدارس و ادارات پایتخت تعطیل است .

محسن منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: این پدیده گردو غبار یک اتفاق کم سابقه است و هیچ گاه به شدت امسال این پدیده را نداشتیم اما با این تکثر نبوده و گلایه‌هایی در اعلام مصوبات وجود دارد و این است که دستگاه‌های تخصصی مثل هواشناسی و محیط زیست کلیت را می‌توانند پیش بینی کنند اما توان ارائه شاخص دقیق را ندارند و قانون هم ما را بر شاخص مکلف به تصمیم گیری کرده و ضروری است که متناسب با شاخص‌ها تصمیمات متفاوت اخذ می‌شود.

استاندار تهران در ادامه عنوان داشت: در تمام این تصمیمات اصل سلامتی مردم بودهو هر جا احساس شود این سلامتی در خطر است تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به کشورهای همسایه و پیش بینی دستگاه‌ها غلظت آلاینده‌ها کمتر می‌شود اما در شرایط ناسالم و خطرناک است و فردا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل می‌شود.

یکپارچگی بین تهران و البرز وجود دارد و بر اساس تصمیم گیری ها مشترک البرز هم تصمیم مشترک گرفته و فردا البرز هم مثل تهران تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها و ادارات تعطیل هستند.

وی در خصوص امتحانات هماهنگ نهایی بیان داشت: در خصوص این موضوع پون امتحانات نهایی کشوری هستند وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیری می‌کند اما امتحانات استانی تعطیل هستند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22392

ارسال نظر