انتقاد تند وزیر آموزش و پرورش از صداوسیما | از رتبه‌بندی معلمان دست بردارید!

وزیر آموزش و پرورش گفت: چه کسی کنکور را جز صداوسیما تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش و پرورش پرداخته نمی‌شود؟

انتقاد تند وزیر آموزش و پرورش از صداوسیما | از رتبه‌بندی معلمان دست بردارید!

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه شورای سیاستگذاری اجرای سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان با عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید صیاد خدایی و گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر گفت: در جنگ تعلیم و تربیت کار ما به مراتب سخت‌تر است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند به ما کمک کنند. پنج هزار دکتر معلم داریم که هر کدام از آنها می‌توانند در مناطق خودشان به کمک مهارت‌هایشان به ما در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: برنامه مدارس ایران که در زمان کرونا در رسانه ملی پخش شد کمک خیلی خوبی بود؛ اما من به صدا و سیما هم نقد دارم. دست از رتبه بندی بردارید.

نوری در انتقادی صریح از صدا و سیما گفت: من به آقای جبلی هم نامه نوشتم که از این موضوع رتبه بندی دست بردارید. چرا در زمینه کارکنان خودتان برنامه نمی‌سازید. ما زیر میز نمیزنیم فقط واقعیت را عرض می‌کنیم. چه کسی کنکور را جز صدا و سیما تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش و پرورش پرداخته نمی‌شود.؟

نوری با بیان اینکه هزاران کلاس چند پایه در کشور داریم گفت: این در حالی است که معلم کلاس های چند پایه اصلاً در وزارت آموزش و پرورش طراحی نشده و دوره‌های آموزشی در این زمینه برای تربیت معلم کلاس های چند پایه نداریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست های این وزارتخانه در زمان شروع ویروس کرونا گفت: از روزی که پای کار آمدیم، خواستار بازگشایی مدارس شدیم و رئیس ستاد ملی کرونا قبول کرد مدارس باز شود. خوشبختانه تا مدارس باز شد آمار کرونا هم کاهش یافت.

وی با طرح این سوال که چرا از ظرفیت گروه های دانش آموزی استفاده نمی شود گفت: گروه های دانش آموزی و ظرفیت‌های درونی وزارت آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر هستند. ظرفیت های بیرونی کشور هم خیلی مهم است. بسیاری از گروه های جهادی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی وجود دارند اما سازماندهی نشده اند. ظرفیت های بیرونی اشخاص یا نهاد ها خیلی مهم هستند اشخاص حقیقی یا نهاد ها نهادهایی همچون حوزه علمیه می توانند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی خیلی به ما کمک کنند دانش آموزان توحید را به خوبی نمی‌شناسند که گرفتار آسیب های اجتماعی می شوند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22341

ارسال نظر