گرد و غبار عراقی فردا وارد کشور می شود

به دلیل وزش باد شدید در کشور عراق، از اواسط وقت فردا ابتدا مناطق غربی و مرکزی و سپس سایر مناطق خوزستان تحت تاثیر گرد و خاک انتقالی از این کشور قرار خواهند گرفت

گرد و غبار عراقی فردا وارد کشور می شود

محمد سبزه زاری گفت: به دلیل وزش باد شدید در کشور عراق، از اواسط وقت فردا ابتدا مناطق غربی و مرکزی و سپس سایر مناطق خوزستان تحت تاثیر گرد و خاک انتقالی از این کشور قرار خواهند گرفت و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در بیشتر نقاط استان خواهد شد و این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش عرشه آنلاین مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار با منشا کشور عراق فردا دوشنبه خوزستان را فرا می‌گیرد و شعاع دید را کاهش می‌دهد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: تا روز سه‌شنبه هفته جاری وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و غبار محلی در این مناطق نیز وجود دارد.

وی افزود: همچنین به دلیل وزش باد شدید در کشور عراق، از اواسط وقت فردا ابتدا مناطق غربی و مرکزی و سپس سایر مناطق خوزستان تحت تاثیر گرد و خاک انتقالی از این کشور قرار خواهند گرفت و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در بیشتر نقاط استان خواهد شد و این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

سبزه زاری ادامه داد: طی فردا دوشنبه روند افزایش دما و سپس روند کاهش محسوس دما در خوزستان پیش بینی می‌شود؛ شمال خلیج فارس تا اواخر روز سه‌شنبه مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۴.۴ و ایذه با ۱۵.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان بودند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۲.۴ و حداقل ۲۳.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان دیروز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده جدید گرد و غبار با منشا سه کشور خارجی از روز دوشنبه هفته جاری، هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد. همچنین به دلیل تداوم گرد و غبار ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات درنظر گرفت.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشا بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.

 

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22034

ارسال نظر