نشست زمین در تهران|دسترسی به بزرگراه همت مسدود شد+عکس

نشست زمین در خروجی بزرگراه شهید همت باعث مسدود شدن این معبر تا ایمن‌سازی آن شده است.

نشست زمین در تهران|دسترسی به بزرگراه همت مسدود شد+عکس

نشست زمین در خروجی بزرگراه شهید همت باعث مسدود شدن این معبر تا ایمن‌سازی آن شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، 

ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه عصر امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، نشست بخشی از زمین مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید شهید همت، رمپ خروجی بزرگراه شهید چمران، ترافیکی در بزرگراه ایجاد کرد و پس از آن با حضور مأموران آتش نشانی، انتظامی، شهرداری و آبفا، این مسیر برای خودروها بسته شد.

«فرزاد قهرمانی» دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲  دراین‌باره می‌گوید: «به محض اعلام نشست زمین، تمام مدیران شهری از حوزه خدمات شهری تا ترافیک و عمران و کارشناسان آبفا و انتظامی در محل حاضر شدند تا از دلیل شناسایی و بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.»

محدودیت تردد در بزرگراه تا ایمن‌سازی

در بررسی نخست مسئولان احتمال ترکیدگی لوله‌های آب و نشت آن به زیر آسفالت را می‌دادند که پس از بررسی نیروهای امداد آبفا مشخص شد، هیچ لوله ای در آن محل وجود ندارد. قهرمانی درباره دلایل احتمالی این نشست می‌افزاید: «دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. با توجه به وجود فضای سبز در اطراف لوپ بزرگراه و سرازیر شدن آن احتمال نشست آسفالت هست. یا ممکن است در نتیجه هدایت آب‌های سطحی و شسته شدن خاک این حادثه رخ داده باشد که کارشناسان در حال بررسی آن هستند.»

تردد در مسیرهای جایگزین

این حادثه در ساعت شروع ترافیک عصرگاهی رخ داد اما با حضور به موقع مأموران پلیس راهور تاحدودی از ایجاد بار سنگین جلوگیری شد. گرچه رانندگان مجبور شدند مسیر طولانی‌تری را طی کنند. سرهنگ «علی‌اصغر شریفی» رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران دراین‌باره تأکید می‌کند: «مأموران ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه مسیرهای جایگزین را اعلام کردند و تا زمان ایمن‌سازی معبر رانندگان خودروها برای رسیدن به بزرگراه چمران جنوب، می‌توانند مسیر غرب بزرگراه شیخ فضل الله- بزرگراه شهید همت به شرق و سپس بزرگراه شهید چمران جنوب یا اینکه ادامه به سمت غرب، بزرگراه شیخ فضل الله جنوب و جلال آل احمد به سمت شرق و بزرگراه شهید چمران جنوب تردد کنند.»

این مسیر تا ایمن‌سازی کامل بسته خواهد بود. قهرمانی می‌گوید: «مسیر توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی موقتا مسدود است و امشب هم با حضور نیروهای فنی و عمران پس از پرکردن چاله ایجاد شده، عملیات آسفالت معبر انجام می‌شود و پس از اطمینال از ایمن بودن معبر، مسیر بازگشایی خواهد شد.»

۲ حادثه به فاصله یک ماه

۳۱ فروردین امسال در حادثه مشابهی در ساعت ۹ صبح، در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت قبل از پل بزرگراه شهید چمران رانش زمین رخ داد که باعث ترافیک سنگین در بزرگراه شهید همت شد. رانش زمین در قسمت تپه فضای سبز مجاور بزرگراه منجر به ریخته شدن خاک بر سطح بزرگراه شده بود. این دومین حادثه نشست زمین در این بزرگراه در یک ماه اخیر است.

منبع: هشمهری آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21886

ارسال نظر