جزئیات کلاهبرداری میلیاردی خرید اینترنتی احشام در دیوار

فرمانده انتظامی البرز از کشف پرونده کلاهبرداری خرید احشام از طریق سایت دیوار به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال، با اقدام کارشناسان پلیس فتای اشتهارد خبر داد.

جزئیات کلاهبرداری میلیاردی خرید اینترنتی احشام در دیوار

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم به پلیس فتا اشتهارد، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مأموران مشخص شد، متهم از طریق سایت دیوار اقدام به خرید احشام و سپس اقدام به پرداخت مبلغ احشام با چک‌های جعلی و سرقتی می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: شاکیان پس از تحویل احشام و دریافت چک‌های سرقتی دیگر دسترسی به متهم نداشته و با توجه به اینکه دسترسی به متهم غیر ممکن بوده، به ناچار پس از تماس‌های مکرر با خریدار و عدم پاسخگویی او، از طریق مراجع قضائی اقدام به طرح شکایت کرده بودند.

وی تصریح کرد: با اقدام سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا، متهم در استان قزوین شناسایی و با اخذ دستور نیابت قضائی دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری از طریق سایت دیوار در استان‌های قزوین، البرز و تهران به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و به تعداد ۸۰۰ رأس گوسفند تا کنون اعتراف کرده است که تحقیقات کماکان در این زمینه ادامه دارد.

سردار محمدیان متذکر شد: با توجه به حضور کلاهبرداران در فضای مجازی، شهروندان دقت کافی را در انجام معاملات اینترنتی داشته باشند و سعی کنند حتی‌المقدور خریدهای با مبالغ بالا را به صورت حضوری انجام دهند و قبل از اطمینان از صحت معاملات، از واریز بیعانه و یا پرداخت کالا خودداری کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21031

ارسال نظر