حداقل حقوق معلمان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شود

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با حقوق معلمان در مدارس غیرانتفاعی گفت: هیچ معلمی در مدارس غیرانتفاعی که ۲۴ تا ۳۰ ساعت در هفته تدریس می کند، نباید کمتر از حداقل حقوق دریافت کند و بیمه معلمان هم باید رعایت شود.

حداقل حقوق معلمان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شود

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هیچ معلمی نباید کمتر از حداقل حقوق دریافت کند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با حقوق معلمان در مدارس غیرانتفاعی گفت: هیچ معلمی در مدارس غیرانتفاعی که ۲۴ تا ۳۰ ساعت در هفته تدریس می کند، نباید کمتر از حداقل حقوق دریافت کند و بیمه معلمان هم باید رعایت شود.

علیرضا منادی سفیدان، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در  مورد شهریه مدارس غیرانتفاعی تاکید کرد: قانون مربوط به شهریه مدارس غیرانتفاعی هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

او در ادامه توضیح داد: کمیسیون، مصوبه‌ای به تصویب رسانده تا سامانه‌ای برای شفاف‌سازی همه دریافت‌ها و پرداخت‌های فوق برنامه‌هایی که در دست دارند در این سامانه ضبط شود. 

وی افزود: در این مصوبه مدارس غیرانتفاعی حق گرفتن هزینه مازاد به بهانه فوق برنامه ندارند و نباید معلمانی که تایید نشده‌اند را استخدام کنند. 

منادی سفیدان مطرح کرد: معلمان باید گزینش شوند و اطلاعات مربوط به معلمان دقیقاً باید به صورت شفاف در سامانه مدارس غیرانتفاعی متصل به سراسر کشور و وزارت آموزش و پرورش دیده شود.

 نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در مورد مصوبه دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: بر اساس این مصوبه، بچه‌های صفر تا ۶ ساله که مهدکودکی حساب می‌شوند و پیشتر زیر نظر سازمان بهزیستی بوده‌اند، اکنون تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک می‎‌روند. البته در شورای انقلاب فرهنگی سیاست‌‎گذاری‌های مرتبط با این مساله هم سرعت گرفته است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص حقوق معلمین مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: بر اساس قانون کار، حداقل حقوق باید حداقل ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد و بر این اساس هیچ معلمی در مدارس غیرانتفاعی که ۲۴ تا ۳۰ ساعت در هفته تدریس می‌کند، نباید کمتر از این مبلغ حقوق بگیرد و بیمه معلمان هم باید رعایت شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20960

  • ناشناس

    دربه درترین،فقیرترین، بدون پشتوانه ترین،بی پول ترین وکم درآمد ترین قشرافرادی هستندکه درامورآموزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشغول هستند،بالاخص دبیران مدارس غیرانتفاعی که باماهی سه میلیون تومان یاچهارمیلیون تومان مشغول به کار هستند، حتی بیمه هم ندارند،من خودم یک دبیر هنرستان های غیرانتفاعی هستم، سه فرزنددارم که ازهوش بسیار بالایی برخوردارند برخوردارندولی چون ازلحاظ مالی بسیار ضعیف هستم نمی توانم فرزندانم رادریک مدرسه خوب ثبت نام کنم یادوره های آموزشی وزبان وورزش بفرستم،زندگی خودم به خاطر درس ودانشگاه خوب نشدمی ترسم ضعف اقتصادی به آینده فرزندانم آسیب بزند.

    دولت هم که هیچ حمایتی ازقشرمانمی کند،دولت می تواندمدیریت هنرستان هاوسایرمدارس غیرانتفاعی رابه دست بگیرد واین همه پولی که موسسان می گیررندوسرمایه های چندین میلیاردی به می زنندرادرحداداره کاربه معلمان بدهدوجازادآن راهم صرف کارهای دیگرنمایدویااین که پول کمتری بابت شهریه ازخانواده هابگیردبااین کارهم ازخانواده هاحمایت می کند هم معلمانی که بیست سال درس خوانده اندیک حقوق حداقلی داشته باشند، هرمدرسه غیرانتفاعی فقط یک ساختمان می خواهدومعلم .

    درهرشهری دولت دههاساختمان خالی دارد،چندتاازاین ساختمانهارابرای مدرسه به کاربگیردومعلمان هرمدرسه راباپول شهریه دانش آموزان به کاربگیرد،تاهم تعلیم وهم تربیت تحت نظارت دولت باشدنه این که عده ای سودجو،پولهارابه جیب بزنندوحاضرنباشندحقوق معلم رابدهندواورابیمه کنند،درهنرستانهای غیرانتفاعی که من ده سال درس میدهم حتی یک روزهم نمازبرگزارنکرده اند،معلم پرورشی ندارند،دانش آموزان چگونه معنویت رایادبگیرندیاچگونه اعتقادات آنهاقوی شود،بخش خصوصی فقط به فکرپول وشهریه وگوش بری خانواده هاست وهیچ توجهی به خدا،قرآن،نمازوانبیاندارد،دروسی مثل دینی ومعارف وقرآن به عنوان یک چیزاضافی محسوب می‌شوند یامعلم ندارندیاهریک ماه دوماه یک باربرگزارمی شوند.حتی تاجایی که بشودازساعات دروس تخصصی هم می زنندتاحقوق معلم رابه پایین ترین مبلغ برسانند،به عنوان یک معلم ومعتقدفریادم رامیزنم ولی هیچ کس حرفم رانمی خواند،به والله بالله تاالله قسم درهنرستانهای غیرانتفاعی حتی جابرای نمازخواندن معلمان وجود ندارد،اگربخواهیم نمازظهررادراول وقت بخوانیم باید بایدروی موزائیک هابایستیم وموزاییک های کثیف رابه عنوان مهراستفاده کنیم ،حتی حاضر نیستند یک فرش یک متری برای زیراندازنمازبگیرند

ارسال نظر