ماجرای سرقت‌های سریالی در شهر چیست؟

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به سخنان یک عضو شورای شهر تهران درباره سرقت المان‌های شهری، واکنش نشان داد.

ماجرای سرقت‌های سریالی در شهر چیست؟

روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر خبر از یک سرقت عجیب دیگر از المان‌های شهری را در صحن شورا داد و بیان کرد که در ایام تعطیلات نوروز امسال سرقت بزرگ‌تر و پیچیده‌ای در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاده و روکش تزریق بتن در تمام پایه‌های پل صدر به طور کامل به سرقت رفته است.

همچنین وی از سرقت‌های مختلفی که در ایستگاه‌های بی‌آرتی و بهشت زهرا نیز صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: تماس‌هایی را از طرف خانواده‌های شهدا داشتیم که تابلو‌های مزار شهدا در بهشت زهرا نیز سرقت رفته است.

امانی همان عضو شورای شهری بود که در اسفند ماه ۱۴۰۰ خبر از سرقت پیچ‌های پل بزرگراه شهید همدانی داده بود و حالا این بار خبر سرقت از پل طبقاتی صدر را اعلام می‌کند و در بخشی از سخنان خود به این مسئله که ممکن است این سرقت‌ها برنامه ریزی شده باشد، اشاره کرد و از شهرداری خواست تا با همکاری نیروی انتظامی به این موضوع ورود پیدا کنند.

واکنش زاکانی به سرقت المان‌های شهری

به دنبال آن علیرضا زاکانی شهردار تهران روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوال مبنی بر تذکر امانی و سرقت‌های متعدد از المان‌های شهری، گفت: سرقت از المان‌های شهری پدیده‌های شوم است و سرقت در پل منطقه ۲۲ مشخص شد از سوی یک پیمانکار بوده است، خاموشی‌های شهر محیط‌هایی را ایجاد می‌کند که مورد طمع قرار گیرد. برای صیانت از امکانات شهری باید با دستگاه‌های انتظامی همکاری را افزایش دهیم و خودمان فعال‌تر شویم تا مانع این آسیب شویم.

پلیس: سرقت سازمان یافته در تهران نداریم

اما روز گذشته گفت‌وگویی به نقل از سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ منتشر شد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمار سرقت تجهیزات شهری در تهران افزایش یافته است؟ بیان کرد: فردی که این اظهارات را بیان کرده در جایگاهی نیست که درباره این موضوعات نظر بدهد. حالا ممکن است سرقت در جایی رخ دهد، اما معنایش افزایش سرقت نیست.

رحیمی با بیان اینکه ایشان از این آمار‌ها اطلاعی ندارند و نباید بدون اطلاع حرفی زد، افزود: ما مسئول امنیت شهریم، پلیس مسئول امنیت شهر است و الحمدالله این را به شما اعلام می‌کنم که ما در بهترین شرایط امنیتی هستیم. بالاخره در یک شهر با حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت سرقت و سارق هم وجود دارد و ما هم با آن‌ها برخورد می‌کنیم، اما نباید این موضوع را تعمیم دهیم و این موارد به معنای افزایش سرقت و ... نیست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در عین حال تاکید کرده است که اگر حتی یک مورد نیز از چنین مواردی رخ دهد، پلیس خود را ملزم به برخورد با آن می‌داند، درباره اینکه گفته شده پشت پرده این اقدامات موارد مالی نبوده و هدف‌های سیاسی و ... وجود دارد، تصریح کرد: من صراحتا در مورد تهران می‌گویم و هرکسی هم باید در اندازه مسئولیت و اطلاعاتش صحبت کند، ما جرائم سازمان یافته نداریم و با طرح‌هایی که اجرا کرده‌ایم سازمان جرم و جرائم سازمان یافته را از بین برده‌ایم.

رئیس پلیس پایتخت افزایش سرقت‌های شهری را رد و اعلام کرد که هیچ جرایم سازمان یافته‌ای در تهران نداریم به همین منظور با ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره صحبت‌های اخیر سردار رحیمی در واکنش به تذکر وی در شورای شهر، گفتگو کردیم.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: بنده حرفی از افزایش سرقت‌های المان‌های شهری در سطح شهر نزدم و فقط به عنوان عضو شورا که باید پاسخگوی مردم باشیم اظهار نگرانی کردم که برخی از المان‌های شهری به سرقت می‌رود تاکید هم نداشتم که این سرقت‌ها سازمان یافته و یا سیاسی است فقط گفتم اینظور نظر می‌رسد، درخواست بررسی این موضوع را داشتم.

وی ادامه داد: اگر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بررسی کردند و به این جمع بندی رسیدند که سرقت‌های شهری سازمان یافته نیست، برای ما خوشحال کننده است و مردم نیز اطمینان خاطر پیدا می‌کند که این سرقت‌ها ادامه نخواهد داشت. شورای شهر و پلیس نیاز به تکذیب و تایید هم ندارد بلکه باید مکمل یکدیگر باشیم به هرحال سرقت از پل صدر، بهشت زهرا و ایستگاه‌های بی‌آرتی اتفاق افتاده هم مردم مطلع هستند و مدیریت شهری نیز متوجه آن شده است.

امانی بیان کرد: بنده در این باره تذکر کتبی به شهردار تهران دادم تا با نیروی انتظامی در این خصوص همفکری و تصمیم گیری و بعد از آن نتیجه را به مردم اعلام کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20506

ارسال نظر