هشدار جدی درباره شیوع ویروس عفونی جدید

هشدارها درباره ویروس جدید کبدی بسیار جدی است و روزبه‌روز گزارشات جدیدی درباره آن می‌رسد.

حجم ویدیو: 3.28M | مدت زمان : 00:00:58
حجم ویدیو: 3.28M | مدت زمان : 00:00:58

دکتر محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: هشدارها درباره ویروس جدید کبدی بسیار جدی است و روز‌به‌روز گزارشات جدیدی درباره آن می‌رسد. ویروس جدید و خطرناکی از آمریکا آمده که کبد کودکان و نوجوانان را به شدت درگیر می کند!

محمدرضا صالحی، در گفتگوی تلفنی با شبکه یک سیما، گفت: یکی دو ماه است مواردی از التهاب کبد در ایالات متحده، بریتانیا و غرب اروپا گزارش شده که بعضی از آنها خیلی شدید بوده و نهایتاً منجر به پیوند کبد شده است.

وی با عنوان این مطلب که هنوز علت این ابتلاء نامشخص است، افزود: سازمان‌های بین المللی به شدت پیگیر بررسی این بیماری هستند که کودکان زیر ۶ سال را بیشتر درگیر می‌کند.

صالحی ادامه داد: برخی از افراد ماهر و متخصصان، معتقدند که این بیماری می‌تواند ردپای عوارض کرونا باشد. ضمن اینکه گفته می‌شود شاید به دلیل اینکه کودکان مدت زمان زیادی را در قرنطینه کرونا بوده اند و حالا از این قرنطینه خارج شده اند، به ویروس‌هایی آلوده شده اند که قبلاً می‌شدند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: فرضیه دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه شاید این موارد ناشی از ویروس‌های جدید باشد. البته هنوز هیچ کدام از این احتمالات تأیید نشده و افراد ماهر مشغول بررسی و شناخت علت بروز این التهاب کبد در بین کودکان هستند.

صالحی با عنوان این مطلب که هنوز گزارشی از ابتلاء به این بیماری در ایران نداریم، گفت: هنور مشخص نیست علت این بیماری، عامل ویروسی است یا نه. اما خیلی از افراد ماهر معتقدند ممکن است عامل ویروسی و مسری باشد که باید بررسی شود.

وی افزود: متأسفانه بیشتر موارد ابتلاء مربوط به کودکان زیر ۶ سال است، اما مواردی هم در بین نوجوانان دیده می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20009

ارسال نظر