نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش خبر داد.

نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

سیاهکلی مرادی در مراسم گرامی‌داشت روز معلم که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: همایش ۲ هزار نفره شورای رؤسا در حال حاضر در مناطق شال، البرز، آبیک، بویین زهرا و البرز تشکیل شده است که این بخش از مطالبات فرهنگیان در این ایام بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: تربیت دانش آموزان انقلابی در کشور و تربیت انسان با عزت، شجاع، عاقل فهمیده و متفکر از جمله وظایف معلمان است. تربیت اصل و اساس کار حوزه تعلیم و تربیت است زیرا زیرساخت شخصیت افراد در حوزه تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: در سند تحول بنیادین ازشایستگی‌های معلمی صحبت شده است و ویژگی‌هایی از جمله داشتن روحیه انقلابی، بصیرت افزایی، تحلیل گری، استقبال، توجیح عقلانی و پاسخگویی به شبهات، تولید فکر، گفتمان سازی مفاهیم انقلاب و آرمان‌ها، تکیه بر مبانی فقهی، نظریه پردازی، خودسازی و خودباوری در وصف معلم شایسته یاد شده است.

این مسئول ابراز کرد: شهید مطهری دارای دو بعد علمی و اخلاقی برجسته است، در بعد علمی ایشان شاهد آن بودیم که شهید مطهری داری پختگی علمی بودند و مطالب و اندیشه ایشان نو بود به گونه‌ای که مخاطبین جذب ایشان می‌شدند، از دیگر ویژگی‌های علمی ایشان این بود که از مطالب دور نمی‌شدند و همواره مدیریت علمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری با وضو سر کلاس حاضر می‌شدند افزود: شهید مطهری با تمام وجود تدریس می‌کردند و به کار از منظر عبادت نگاه می‌کردند و کلاس درس ایشان به گونه‌ای بود که افراد تحت تأثیر اخلاق، خوش‌رویی، مشورت، رازداری، راستگویی و صمیمیت ایشان قرار گرفته و ایشان را الگوی خود می‌دانستند.

این مسئول تشریح کرد: از دیگر ویژگی‌های ایشان مبارزه با انحرافات بود و ایشان در طول حیات خود با سه گروه متحجرین، خشک مغزان و نظام ستم شاهی در حال مبارزه بودند و در این راه نیز به شهادت رسیدند و انتخاب عنوان روز معلم برای سالروز گرامی داشت ایشان با توجه به صفات اخلاقی و علمی ایشان انتخاب شایسته‌ای است.

وی عنوان کرد: نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود و در حال حاضر نیز بخشی از کار انجام شده است و بعد از کسب شایستگی‌ها و دریافت ۳۰۰ امتیاز توسط مدیر این مرحله به طور کامل انجام می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: فعالیت معلمان در ایام کرونا قابل تقدیر است زیرا معلمان جان بر کفانی بودند که در شرایط سخت از فعالیت دست نکشیده و حاضر شدند برای انتقال مفاهیم درسی حضوراً در کلاس فعالیت کنند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19914

ارسال نظر