دستگیری شکارچی بی‌رحم که سیخور باردار را شکار کرد + عکس

متخلفین شکار یک سیخور (سر تشی) ماده باردار در سیرجان دستگیر شدند.

دستگیری شکارچی بی‌رحم که سیخور باردار را شکار کرد + عکس

علی اکبر رسولیان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: متخلفین شکار یک سر جانوری وحشی به نام تشی (سیخور) با کمک مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دستگیر شدند.

به گفته اومتاسفانه پس از بررسی مشخص شد که این جانور باردار و دارای سه جنین در شکم می‌باشد که پرونده این متخلفین به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

سیخور

رسولیان می‌گوید: برخی افراد ناآگاه طبق خرافات تصور می‌کنند که گوشت تشی می‌تواند بر روی درمان برخی بیماری‌ها تاثیر گذار باشد! موضوعی که هم بلای جان این گونه‌ی جانوری ارزشمند شده است و هم به جای آنکه مرهمی برای بیماران باشد، دردشان را بیشتر خواهد کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: بر اساس آخرین نرخ مصوب ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه‌ی ناشی از شکار هر سر تشی مبلغ چهارمیلیون و پانصد ریال است که در صورت ماده بودن این مبلغ سه برابر خواهد شد؛ بنابراین افراد خاطی بایستی برابر با جریمه یک تشی ماده و سه جنین؛ مبلغ بیست و هفت میلیون ریال به حساب دولت واریز کنند.

او گفت: پرونده تخلف نیز برای سیر مراحل قانونی تشکیل و به مراجع محترم قضایی تحویل داده شد.

تشی (سیخور) بزرگ‌ترین جونده‌ ایران است، حیوانی شب‌گرد که به خوردن پیاز و ریشه‌ گیاهان علاقه‌ی زیادی دارد. به دلیل خار‌هایی که بر پشت این جانور قرار دارد برخی افراد به اشتباه تشی را با خارپشت یا جوجه تیغی اشتباه می‌گیرند در حالی که جوجه تیغی‌ها کوچک و همه چیزخوارهستند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19761

ارسال نظر