افزایش اعتبار طرح رتبه بندی معلمان

اعتبار رتبه بندی معلمان از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سه سال به ۶۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و به تصویب رسیده است.

افزایش اعتبار طرح رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار رتبه بندی معلمان از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سه سال به ۶۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و به تصویب رسیده است.

یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با فرهنگیان شهرستان مریوان با بیان اینکه اواخر دولت قبل موضوع رتبه بندی مطرح شد، افزود: این موضوع بدون هیچگونه کار کارشناسی شده با مشکلات زیادی مواجه بود و باوجود اینکه دولت قبل هشت سال فرصت داشت این موضوع را نهایی و اجرایی کند اما آن را به دولت بعدی موکول کرد.

وی ادامه داد: اعتبار رتبه بندی از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سه سال به ۶۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد که ۳۸۰ هزار میلیارد ریال امسال اضافه شده و اعتبار رتبه بندی با همکاری دولت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اکنون سه و نیم برابر شده و به تصویب رسیده است.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه کار رتبه بندی معلمان در حال انجام است، افزود: معلمان شاغل در ادارات و معلمان استثنایی شامل این طرح نمی شدند که در آیین نامه جدید این موارد اصلاح شده و برای معلمین ابتدایی مرزی و مناطق محروم هر سال سه ماه ارفاق در نظر گرفته شده و هر چهار سال یک رتبه دریافت خواهند کرد و همچنین نخبگان هم برای بار اول سه سال یک رتبه در نظر گرفته شده است.

وی از تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان در مهلت مقرر توسط مسوولان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از روز دوشنبه هفته آینده طی جلسات متعدد در دولت و با تاکید رییس جمهوری در کمیسیون دولت مطرح خواهد شد و زودتر از موعد مقرر تحویل داده می‌شود.

نوری ماده یک رتبه بندی یعنی بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش را مهم ترین ماده دانست و اظهار داشت: باید کاری کرد که کیفیت آموزش و پرورش را ارتقاء داد و مطمئنا با این کار تمام مشکلات در نظام تعلیم و تربیت مرتفع خواهدشد.

وی همچنین به اختصاص ۳۸۰ هزار میلیارد ریال به ۸۵۰  هزار فرهنگی در ۱۸ ماه گذشته برای اجرای قانون رتبه بندی اشاره کرد و گفت: این مقدار مشخص است و نمی توان چیزی به آن افزود یا از آن کاست و انتظار داریم معلمان با علم به موضوع بنگرند.

 

وی گفت: تجمعات قانونی برای رسیدن به مطالبات برحق معلمان، حق معلمان است و باید این موارد از طریق قانونی پیگیری شود.

نوری با بیان اینکه معلمان ما انسان های شریف در جامعه هستند، اضافه کرد: این قشر زحمت کش خواسته هایی نیز دارند که باید بیان شود وباید به درخواست های آنان رسیدگی شود.

احکام ۱۲ هزار نیروی تعیین تکلیفی مهرماه صادر می‌شود

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به فعالیت نیروهای تحت عنوان مهر آفرین در آموزش وپرورش، گفت: این طرح در سال ۱۳۸۶مطرح شد و این نیروها که حدود  ۶۰ هزار نفر هستند کد کارمندی ندارند و نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت نشدند.

وی افزود: ما احکام حدود ۲۰ هزار نفر از نیروهای تعیین تکلیف اعم از حق التدریس، خرید خدمات، نهضتی که سر کلاس بودند را قبل از عید صادر کردیم و حدود ۱۲ هزار نفر نیز از اول مهر ماه امسال صادر خواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش همچنین از همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه خبر داد و گفت: در دولت قبلی این اقدامات را می توانستند انجام بدهند ولی متاسفانه انجام نشد.وی خود را مدعی العموم تمام فرهنگیان کشور دانست و گفت: همه مسائل آموزش و پرورش باید در داخل خود نظام تعلیم و تربیت حل شود.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19552

ارسال نظر