خبر خوش حقوقی وزیر برای معلمان | تبدیل وضعیت استخدامی معلمان اجرایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام معلمان، حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها تا چند ماه آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

خبر خوش حقوقی وزیر برای معلمان | تبدیل وضعیت استخدامی معلمان اجرایی می‌شود

یوسف نوری امروز در نشست با معلمان استان کردستان‌ که در اردوگاه سلیمان خاطر برگزار شد گفت: مشکل احکام بیش از ۲۰ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس، نهضتی و ... برطرف شده و بیش از ۱۲ هزار نفر آن‌ها نیز تا اول مهرماه امسال برطرف خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی گله‌مندی‌های معلمان گفت: برای همه تأخیر‌هایی که در پرداخت حقوق‌ها صورت می‌گیرد عذرخواهی می‌کنیم.

به گفته ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر در قالب آزمون استخدامی پیش رو استخدام می شوند و برای بیش از ۶۰ هزار معلم کد کارمندی صادر خواهد شد.

نوری می گوید: از مهرماه امسال هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تغذیه رایگان دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است همچنین از ابتدای تیرماه دوره‌های ترمیمی و مکمل برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده از دوران کرونا برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین در سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان  به آموزش و پرورش در راستای ساخت مدارس کمک کرده‌اند، در دولت قبل هر آنچه از استخدامی و طرح رتبه‌بندی گفته شده بود فقط حرف بود و هیچ عملی در این زمینه‌ها انجام نشده بود.

او در این نشست خطاب به مردم کردستان گفت: استان کردستان دارای مردمی با ظرفیت‌های اقلیمی و تاریخی بسیار بالاست که نیازمند تلاش بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری است.

نوری می گوید: آنچه که در قرآن کریم وجود دارد بیانگر این است که خدواند خود معلم بوده و به همین دلیل پیامبران را فرستاد که معلمی کنند لذا معلمی شغل انبیا است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در هرم تعلیم و تربیت کشور که وزیر در راس آن قرار دارد باید معلمان در رأس باشند چرا که جایگاه بسیار بالایی دارند.

نوری گفت: کاری که معلمان بعد از بازگشایی دوباره مدارس پس از دوران همه‌گیری کرونا انجام دادند برابر با حضور دانش‌آموزان در جبهه‌های جنگ است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19506

ارسال نظر