پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت درباره موج جدید کرونا در جهان

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، اگر شیوه نامه‌ها رعایت نشوند در تابستان با موج جدید کرونا مواجه خواهیم شد.

پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت درباره موج جدید کرونا در جهان

حیدری گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت پس از دو سال میزان فوت شدگان کرونا تک رقمی شد و در شبانه روز گذشته ۷ نفر جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت می‌گوید: پوشش واکسیناسیون تاثیر زیادی بر کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا داشته، اما خواهشمندیم که افراد به هیچ عنوان سهل انگاری نکنند و همواره شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حیدری گفت: عموم مردم تهویه و بازگشایی پنجره‌ها را در تمام ارگان‌ها جدی بگیرند و در تکامل بحث واکسیناسیون بکوشند و نوبت‌های تزریق واکسن را دریافت کنند.

او می‌گوید: مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای در زمان تزریق واکسن حتما از ماسک استفاده کنند و خارج از منزل هم آن را جدی بگیرند؛ چرا که طبق گزارش کمیته علمی استفاده از ماسک یکی از موفقیت‌های کشور در بحث مقابله با ویروس خطرناک کرونا بوده است.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، پوشش واکسیناسیون از اواسط موج پنجم کرونا آغاز شد و ۸۵ درصد مبتلایان و فوت شدگان و بستری شدگان کسانی بودند که واکسن تزریق نکرده بودند.

او می‌گوید: اثر واکسن‌ها پس از گذشت چند ماه کاهش می‌یابد؛ بنابراین تا پایان سال ۱۴۰۱ به میزان کافی واکسن تامین کرده ایم و از افراد می‌خواهیم که جهت تکمیل فرآیند واکسیناسیون اقدام کنند.

حیدری گفت: طبق پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت اواسط یا اواخر تابستان با موج جدید کرونا در جهان مواجه خواهیم شد؛ بنابراین از هم اکنون باید بحث واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

او گفت: کرونا تموم نشده است و در کشور‌های اروپا و آفریقا مبتلایان افزایش یافته، اما در ایران شرایط مساعد است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19473

ارسال نظر