قتل دختر ۵ ساله پس از آزار و اذیت

پیکر دختر پنج ساله که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، مقابل خانه مادر خود پیدا و پدر به عنوان مظنون به قتل دستگیر شد.

قتل دختر ۵ ساله پس از آزار و اذیت

پیکر دختر پنج ساله که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، مقابل خانه مادر خود پیدا و پدر به عنوان مظنون به قتل دستگیر شد.

ساعت ۲۲:۳۰ پنجشنبه هشتم اردیبهشت سال جاری، زن جوان زباله‌های خانه را برداشت تا بیرون بگذارد، به مقابل در که رسید، چشمان او به دخترش افتاد که آنجا رها شده بود. دختر بچه به سختی نفس می‌کشید. او را در آغوش گرفت و به درمانگاه محله در شهرستان پردیس رساند اما این دختربچه صبح روز بعد فوت شد.

ساعت ۹:۴۵ صبح جمعه مرگ مشکوک او به بازپرس جنایی تهران گزارش شد، آثار کبودی و سوختگی روی بدن او وجود داشت که حکایت از کودک‌آزاری داشت. مادر کودک در تحقیقات، اظهار کرد: با شوهرم اختلاف داشتم و جدا از هم بودیم. من با دخترم زندگی می‌کردم. شوهرم ساکن پاکدشت بود، گاهی می‌آمد و دخترمان را با خود می‌برد. سه شب قبل سراغ من آمد و دخترمان را با خود برد و پنجشنبه شب او را نیمه جان مقابل در خانه رها کرد.

با این ادعا، پدر کودک بازداشت شد و در تحقیقات گفت: ادعای همسر سابقم را قبول ندارم. بچه نزد مادر خود بود و به خانه من نیامده بود. همسر سابقم با مردی ارتباط دارد و آن مرد تهدید کرده بود بچه را تحویل بهزیستی یا من بدهد؛ همسرم و این مرد، مرتکب قتل شدند.

محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران با تأیید این خبر، اظهار کرد: پدر این کودک به‌عنوان مظنون بازداشت شده و تحقیقات درباره اظهارات و ادعاهای وی ادامه دارد. به این علت که دختر خردسال مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، بخشی از این پرونده در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان تهران بود که آنجا رسیدگی می‌شود.

مصادیق کودک‌آزاری

به گزارش ایمنا، کودک‌آزاری طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت عبارت است از هرگونه بدرفتاری فیزیکی یا عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا استثمار تجاری یا سایر انواع استثمار که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقا، رشد یا کرامت کودک در زمینهٔ روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود. برخی از این آثار می‌تواند مخفی باشد. ممانعت از حاضر شدن در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس کردن نظیر حبس در حمام یا زیرزمین نمونه کودک‌آزاری است. تنبیه بدنی و تجاوز جنسی به کودک نیز از انواع کودک‌آزاری فیزیکی است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19389

ارسال نظر