پایان کرونا در ایران نزدیک است؟

کشورهایی مثل آمریکا یا تعدادی از کشورهای اروپایی و حتی ایـران جزو کشورهایی‌اند که تا پایان سال میلادی جاری به پایان پاندمی نزدیک می‌شوند.

پایان کرونا در ایران نزدیک است؟

علیرضا رئیسی، سخنگوی سابق ستاد ملی کرونا درباره پایان کرونا در ایران گفت: کشورهایی مثل آمریکا یا تعدادی از کشورهای اروپایی و حتی ایـران جزو کشورهایی‌اند که تا پایان سال میلادی جاری به پایان پاندمی نزدیک می‌شوند و ایران در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۱ از مرحله پاندمی عبور خواهد کرد. 

از چند ماه پیش بر اساس بررسی وضعیت جهانی، به این نتیجه رسیدم که تا پایان سال ۲۰۲۲، جهان در مسیر پایان پاندمی قرار می‌گیرد اما این به معنی رها شدن از ویروس نیست، چرا که این ویروس به‌صورت هایپرآندمیک در برخی کشورها وجود خواهد داشت و می‌تواند افراد زیادی را مبتلا کند.

حمید سوری، رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای اعلام ورود به مرحله عبور از پاندمی کرونا، باید یکسری از عوامل دست به دست هم بدهند، اولا اینکه باید الگوی اپیدمی از حالت جامعه‌ای به خوشه‌ای برسد. یا زنجیره انتقال به‌طور کامل قطع شود. در کنار آن باید تعداد افراد حساس و پرخطر مستعد ابتلا، آنقدر کم شود که دیگر ویروس میزبانی نداشته باشد./ همشهری 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19079

ارسال نظر