برنامه وزارت بهداشت برای نسخه‌نویسی آنلاین

مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، برنامه مرکز آمار وزارت بهداشت برای نسخه‌نویسی آنلاین را تشریح کرد.

برنامه وزارت بهداشت برای نسخه‌نویسی آنلاین

امین بیگلرخانی، با بیان اینکه چابک سازی در فرآیندهای فناوری اطلاعات بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: باید با ایجاد برنامه‌های مشخص و مدون برای چابک سازی و اصلاح برخی از فرآیندهای نادرستی که باعث از دست رفت زمان و منابع می‌شود، با جدیّت اقدام کرد.

وی افزود: موافق پروژه محور کردن حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و آمار وزارت بهداشت نیستیم، چراکه باعث از دست رفتن منابع و از همه مهم‌تر از دست رفتن زمان خواهد شد که مهم‌ترین رکن اصلی در عملکرد این حوزه است.

مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه ساز و کارهایی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در دست تدوین است، اظهار کرد: سیاست‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات با اولویت نسخه نویسی آنلاین و پرونده الکترونیک سلامت دنبال می‌شود و در تلاش هستیم آن را به بهترین شکل ممکن برای استفاده مردم راه اندازی کنیم.

بیگلرخانی با اشاره به اهمیت یکپارچه سازی و مرتبط کردن تمامی سامانه‌های حوزه‌های مختلف به یکدیگر، بیان کرد: سامانه‌های متعددی در سطح وزارت بهداشت وجود دارد که باید در صورت امکان به هم دیگر متصل شوند تا دسترسی به اطلاعات و آمار برای واحدهای مختلف وزارت بهداشت تسهیل شود که البته این فرایند طی زمان مشخص باید انجام شود.

وی همچنین بر آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات تأکید کرده و افزود: یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت انتخاب افراد شایسته در حوزه‌های تخصصی همانند فناوری اطلاعات، ارتباطات و آمار است که نیازمند افراد متخصص و کارآزموده هست.

بیگلرخانی افزود: برنامه‌های مدونی برای آموزش پرسنلی و بازآموزی در تخصص‌های مختلف برای کارشناسان واحدها خواهیم داشت تا بتوانیم نیروهای توانمندی در راستای خدمت به مردم تربیت کنیم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19049

ارسال نظر