اعترافات پسر نوجوانی که مادرش را به قتل رساند

اعترافات پسری که مادرش را به قتل رساند

اعترافات پسر نوجوانی که مادرش را به قتل رساند

پسر نوجوان که مادرش را کشته بود در حالی در دادگاه محاکمه می شود که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواسته‌اند. سلامت روان این پسر که قبلا چند بار دست به خودکشی زده بود از سوی پزشکی قانونی تایید شده است.

صبح یکم شهریور ماه سال ۱۴۰۰ مردی با پلیس تماس گرفت و در حالیکه هراسان بود گفت: برادرم نیما که ۱۷ سال دارد با من تماس گرفته و می گوید مادرمان را به قتل رسانده است . برادرم در حال ترک مواد مخدر بود و می ترسم بلایی سر مادران آورده باشد.

با این تماس ماموران پلیس به خانه مورد نظر در منطقه مارلیک کرج رفتند و نیما پس از گشودن در آپارتمان به قتل مادر خود اعتراف کرد .مأموران پلیس در بازرسی آپارتمان با جسد زن میانسال در حمام روبه رو شدند که سرش در یک سطل آب قرار داشت و یک شال آبی دور گردن او پیچیده شده بود. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پسر نوجوان تحت بازجویی قرار گرفت .

به نقل از رکنا، وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: از مدتی قبل به مواد مخدر اعتیاد داشتم تا اینکه با اصرار مادرم تصمیم به ترک گرفتم .من به خاطر ترک مواد در خانه بودم و مادرم از من پرستاری می کرد .یک روز قبل قصد خودکشی داشتم اما زنده ماندم و اعصابم به هم ریخته بود.آن روز صبح از خواب بیدار شدم و به مادر گفتم قصد دارم او را بکشم. مادرم فکر می کرد با او شوخی می کنم .اما من شالی را دور گردنش پیچیدم. وقتی مادرم بی حال شد برای اینکه از مرگ او مطمئن شوم او را به داخل حمام کشاندم .یک سطل را از آب پر کردم و سر مادرم را در سطل آب فرو بردم .سپس با برادرم تماس گرفتم و به او گفتم مادرمان را کشته ام .

وی درباره انگیزه قتل گفت : مدت‌هاست که به بیماری اعصاب و روان مبتلا هستم. من همیشه از مادرم متنفر بودم .از دو سال قبل که مادرم از پدرمان جدا شد تنفر من از مادرمان بیشتر شد. در این مدت ۷ بار دست به خودکشی زدم .من با مصرف ترامادول و یکبار هم با تزریق آمپول هوا می خواستم خودم را بکشم. اما زنده ماندم. یکبار شاهرگم را زدم و آخرین بار می خواستم خودم را حلق‌آویز کنم که زنده ماندم. ما وضع مالی بدی داشتیم و من هربار که از مادرم پول می خواستم او به من پول نمی داد. به همین خاطر با او مشکل داشتم. آن روز صبح وقتی از خواب بیدار شدم یکباره تصمیم به قتل او گرفتم.

به دنبال اعتراف های پسر نوجوان و بازسازی صحنه جرم وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینات بالینی اعلام کردند اگر چه نیما به بیماری اعصاب و روان مبتلا است اما جنون ندارد و سلامت روان وی را تایید کردند. به این ترتیب قرار شد پسر نوجوان به زودی در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کند. این در حالی است که پدربزرگ و مادربزرگ وی برای او حکم قصاص خواسته‌اند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18773

ارسال نظر