خبر خوب حقوقی رئیسی برای معلمان | همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان مورد توجه دولت است

ابراهیم رئیسی گفت: دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان را در راستای ارتقاء شأن و منزلت فرهنگیان عزیز مورد توجه قرار دهد.

خبر خوب حقوقی رئیسی برای معلمان | همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان مورد توجه دولت است

رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از فرهنگیان و فعالان تعلیم و تربیت کشور گفت: متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان صرفاً بخش مالی برجسته شده، اما از ابعاد مختلف دیگری که می‌تواند جایگاه فرهنگیان را در جامعه ارتقاء دهد، غفلت شده است که این به نوعی ظلم در حق این قشر فرهیخته است.

محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اول اردیبهشت امسال از تدوین پیش‌نویس اولیه آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت خبر داد.

قانون رتبه‌بندی معلمان ۲۳ اسفند پارسال توسط رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

آقای رئیسی در ادامه این جلسه اجرای سند بالادستی تحول آموزش و پرورش را یک ضرورت خواند و گفت: دولت حتماً آن را به عنوان مهم‌ترین سند پیگیری و اجرایی خواهد کرد.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از این دیدار به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و افزود: پیگیری وضعیت این صندوق از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگیان محترم است و ضرورت دارد، مسئولان مربوطه با جدیت در این زمینه اقدام کنند و در راستای رفع نگرانی معلمان عزیز گام بردارند.

او در ادامه به اهمیت جذب نیروی انسانی کارآمد، جوان و انقلابی به بدنه آموزش و پرورش اشاره کرد و با یادآوری جایگاه مهم دانشگاه فرهنگیان در این حوزه، گفت: امروز باید این دانشگاه هم در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و هم نیروی انسانی متعهد و متخصص، متحول شود.

آقای رئیسی در خصوص سخنان یکی از حاضرین، مبنی بر ایجاد تحول در شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: ضمن احترام به همه پیشکسوتان و کسانی که در حوزه آموزش و پرورش تلاش کرده‌اند، امروز ضرورت دارد که شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر ایجاد تحول آموزشی در کشور نقش‌آفرینی کند و با حضور نیروهای تحول‌خواه ، نگاه نو و خلاقانه در آن حاکم شود.

رئیس‌جمهور ۲۹ شهریور پارسال در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم گفته بود، «شورای عالی آموزش و پرورش باید از حاشیه خارج و وارد متن شود. سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید اجرا شود.»

به گفته او، «نیرو‌های باکفایت و متعهد فراوانی در نقاط مختلف کشور حضور دارند که می‌توانند منشأ تحول در حوزه‌های مختلف باشند و ضرورت دارد از این ظرفیت استفاده شود.»

نظام عادلانه پرداخت حقوق دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود. آقای رئیسی دراین خصوص گفت: دولت معتقد است که در همه حوزه‌ها باید بر مبنای عدالت رفتار شود و لازم است عدالت در جذب نیرو، عدالت در بکارگیری، عدالت در ارتقاء و عدالت در پرداخت حقوق همزمان مورد توجه قرار بگیرد.

او با اشاره و تاکید بر ایجاد فضای رقابتی برای جذب نیرو به آموزش و پرورش گفت: برای جذب نیروی متعهد به آموزش و پرورش باید بستری فراهم شود که در رقابت عادلانه بهترین‌ها جذب آموزش و پرورش شوند، چرا که این حوزه، جایگاه ویژه‌ای دارد و لازم است کسانی در آن فعال باشند که نگاه انسان‌ساز و تربیتی داشته باشند. همچنان که خداوند برای تربیت انسان‌ها بهترین مخلوقات خود را فرستادند.

در این نشست ۱۶ نفر از فرهنگیان و فعالان حوزه آموزش و پرورش کشور در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای تقویت و ارتقاء تعلیم و تربیت و رفع مشکلات فرهنگیان مطرح کردند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18437

ارسال نظر