زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور اعلام شد

سه‌شنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را فراخواهد گرفت.

زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور اعلام شد

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه (۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و در استان‌های واقع در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، برخی مناطق اصفهان، فارس و شمال نوشهر  همچنین در غرب مازندران، گیلان و شرق اردبیل نیز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: در کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، شرق لرستان و شمال آذربایجان شرقی بارش شدت خواهد داشت و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه(۶اردیبهشت) گستره فعالیت سامانه کل کشور فرا خواهد گرفت در این روز در شمال ایلام، لرستان، جنوب کرمانشاه و چهار محال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت و در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید گاهی گردوخاک رخ خواهد داد. 

وی افزود: چهارشنبه (۷ اردیبهشت) به‌جز نوار جنوبی در سایر مناطق کشور بارش رخ می‌دهد و در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور باد و گرد و خاک انتظار می‌رود. پنجشنبه (۸ اردیبهشت)بارش در غرب و جنوب غرب کاهش می‌یابد.

به گفته ضیاییان در شمال غرب، شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش ادامه دارد همچنین در شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال سیستان و بلوچستان و کرمان، یزد و شرق اصفهان رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک رخ می‌دهد و این سامانه از کشور خارج می‌شود. 

وی افزود: جمعه(۹ اردیبهشت) با ورود موج جدیدی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و شمالی کشور و همچنین در اصفهان، سمنان و خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و گاهی رگبار و رعد و برق  و وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵و ۶ اردیبهشت) بندرعباس با دمای ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۲ و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18361

ارسال نظر