هشدار! زنان جوان مراقب این حیوان باشند!

تاکنون نزدیک به هزار بیماری مشترک بین انسان و حیوان شناسایی شده است که می‌توانند کم خطر یا پرخطر باشند. برخی از این بیماری‌ها مشترک بین انسان و گربه است.

هشدار! زنان جوان مراقب این حیوان باشند!

این سوال توسط زنان و مردان در بسیاری از جوامع تکرار شده است که آیا گربه باعث ناباروری می‌شود؟ بسیاری از مردم بر این باورند که داشتن ارتباط نزدیک با گربه باعث عقیمی یا نازایی خانم‌ها می‌شود.

طبق تحقیقات، بسیاری از گربه‌ها بیماری‌های عفونی را که حامل آن‌ها هستند به بسیاری از افراد به‌ویژه زنان باردار منتقل می‌کنند:

توکسوپلاسموز

توکسوپلاسموز یکی از بیماری‌های جدی است که در انواع گربه‌ها یافت می‌شود و آلودگی یک زن باردار به این بیماری، منجر به عفونت رحم و جنین و ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جدی از جمله نابینایی می‌شود.

تعداد زیادی از پزشکان تایید کرده‌اند که این بیماری‌های عفونی و ویروسی در مقیاس بسیار گسترده‌ای گسترش می‌یابد و منجر به ابتلای جنین به برخی بیماری‌های روانی می‌شود که درمان یا رهایی از آن‌ها بعداً دشوار است. بسیاری از افراد در اثر انتقال این میکروب، به توکسوپلاسموز مبتلا می‌شوند و این میکروب ممکن است منجر به سقط جنین هم شود.

کمپیلوباکتر

کمپیلوباکتر یک بیماری ویروسی است که باعث اسهال، سرگیجه، سردرد‌های مزمن و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌شود. این ویروس از طریق تماس با مدفوع گربه به انسان منتقل می‌شود، در برخی مواقع حتی اگر دست‌ها بلافاصله بعد از این موضوع شسته شوند، این علائم ظاهر می‌شود.

درماتوفیتوز

کرم حلقوی یکی از بیماری‌های پوستی است که به وضوح در گربه ظاهر می‌شود، به گونه‌ای که گربه‌های آلوده به آن بدون مو در برخی از قسمت‌های بدن گربه ظاهر می‌شوند که انسان را درگیر کرده و منجر به راش، قرمزی و خارش در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.

بیماری توکسوئیدی

توکسوئید‌ها کرم‌هایی با اندازه کوچک هستند که به وفور در روده گربه‌ها یافت می‌شوند و از طریق مدفوع، سیستم عصبی، کبد و بسیاری از قسمت‌ها و اندام‌های دیگر بدن به انسان منتقل می‌شوند.

بیماری سالمونلا

این بیماری در بسیاری از کشور‌های جهان یکی از بیماری‌های شایع و شناخته شده به حساب می‌آید. این بیماری در هنگام برخورد با مدفوع گربه یا خوردن غذا‌های ناسالم شیوع می‌یابد و منجر به درد شدید معده و تب می‌شود که ممکن است تا مدت‌ها طول بکشد.

آیا گربه‌ها باعث ناباروری می‌شوند؟

خیر، گربه‌ها علیرغم تاثیر واضحی که به ویژه در ماه‌های اول بارداری بر جنین دارند، باعث عقیمی نمی‌شوند. چند مجله بین‌المللی تاثیر گربه بر روی جنین در داخل رحم را از نظر نابینایی منتشر کرده‌اند؛ البته برخی بیماری‌ها وجود دارند که زنان باردار را ملزم می‌کند از انواع گربه‌ها دوری کنند تا بر فرزند آنها اثر منفی نگذارند.

علائم بیماری‌های منتقله از طریق گربه

علائم زیادی در همه افراد مبتلا به بیماری‌های خطرناکی که گربه‌ها به انسان منتقل می‌کنند، ظاهر می‌شود و این علائم را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

- بزرگ شدن قابل مشاهده غدد لنفاوی

- تاری دید به دلیل برخی بیماری‌های شبکیه چشم

- عفونت با برخی از اسپاسم‌های عصبی، به ویژه در اندام‌های انتهایی بدن

- بثورات در سراسر بدن./ صداوسیما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18321

ارسال نظر