پلنگ قائم شهر چرا کشته شد؟/ توضیحات محیط زیست مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران از کشته شدن پلنگی که صبح امروز در قائمشهر زنده گیری شده بود، خبر داد.

پلنگ قائم شهر چرا کشته شد؟/ توضیحات محیط زیست مازندران

ایسنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران از کشته شدن پلنگی که صبح امروز در قائمشهر زنده گیری شده بود، خبر داد.

عطاءالله کاویان اظهار کرد: یک قلاده پلنگ ۴ تا ۵ ساله حوالی ساعت پنج و نیم صبح امروز شنبه ۴ اردیبهشت وارد محدوده شهر شده و موجب اضطراب نگرانی مردم شد.

وی ادامه داد: این پلنگ در خیابان ساری شهرستان قائمشهر نخستین بار توسط مردم رویت و به نیروی انتظامی و محیط زیست گزارش شد که در ساختمان بانک صادرات دیده شده و پس از خروج از ساختمان بانک به کوچه های حریم راه آهن وارد و وارد خانه باغی می‌شود که به صورت متروکه بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: با وجود اطلاع رسانی که توسط نیروهای نظامی انجام شد اما ازدحام جمعیت در آن منطقه صورت گرفت که موجب استرس قلاده پلنگ شد که واکنش حمله او را به دنبال داشت.

کاویان با اشاره به اینکه حفظ جان مردم برای ما در اولویت است، تصریح کرد: فرایند بیهوشی پلنگ در دستور کار قرار گرفت و از آنجایی که بیهوشی با دُز مناسب باید انجام می‌شد، برای این کار از دامپزشکی نیرو اعزام شد تا زنده گیری پلنگ انجام شود.

وی گفت: در این میان تا حضور ماموران دامپزشکی برای بیهوشی، پلنگ به ۲ تن از از افراد نیروی انتظامی نیز حمله ور شد و به آنها آسیب زد و به محض خروج از خانه باغ وارد کوچه ای شد که ازدحام جمعیت وجود داشت و بیم آن می‌رفت که به مردم آسیب بزند، در نتیجه در فاصله استاندارد ۱.۵ تا ۲ متری شلیک گلوله از سوی نیروی انتظامی انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با تاکید بر اینکه حفاظت از جان انسان‌ها اولویت است گفت: تلاش بر این بود که پلنگ به مخفیگاه خود بازگردد و در این راستا بیهوشی و زنده‌گیری پلنگ انجام شد اما شدت جراحات وارد شده به پلنگ موجب تلف شدن آن شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18243

ارسال نظر