۱۱ کوهنورد و طبیعت گرد گمشده در ارتفاعات گیلان پیدا شدند

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، عوامل امدادی جمعیت هلال از شعبه و پایگاه‌های شهرستان‌های مذکور به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

۱۱ کوهنورد و طبیعت گرد گمشده در ارتفاعات گیلان پیدا شدند

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، عوامل امدادی جمعیت هلال از شعبه و پایگاه‌های شهرستان‌های مذکور به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، سیاوش غلامی در گفت وگو با خبرنگاران از پیدا شدن ۱۱ کوهنورد و طبیعت گرد گمشده توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر در ارتفاعات استان گیلان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: دوم اردیبهشت ماه سال جاری و در ساعت ۲۳:۰۳، گزارشی مبنی بر گم شدن پنج کوهنورد در قله کله قندی ماسوله شهرستان فومن به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد.

وی با اشاره به اعزام عوامل امدادی به محل وقوع حادثه افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، با دستور رئیس هلال احمر شهرستان فومن دو تیم از شعبه این شهرستان به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به پیدا شدن پنج گمشده عنوان کرد: پس از ۹ ساعت عملیات جستجو در ارتفاعات، هر پنج کوهنورد توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر پیدا شدند.

غلامی به گمشدگان غار رشی رحمت آباد رودبار اشاره کرد و گفت: گمشدگان غار رشی رحمت آباد و بلوکات بعد از تلاش شش ساعته گروه امدادی در پسطالکوه خورگام پیدا شدند.

وی با اشاره به گم شدن تعدادی از گردشگران در منطقه رحمت آباد بلوکات رودبار، اظهار کرد: محض دریافت مفقود شدن تعدادی از مسافران و گردشگران در منطقه غار رشی رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار، یک تیم امداد و نجات به منطقه اعزام شد.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه تلاش شش ساعته گروه امدادی پایگاه شهید آقایی رودبار نتیجه بخش بود، افزود: تیم امداد و نجات هلال احمر با کمک اهالی و بومیان منطقه گردشگران و مسافران گم شده را پیدا کردند.

غلامی با اشاره به صعب العبور بودن مناطق مختلف شهرستان، گفت: گردشگران مفقود شده حوالی غار تاریخی رشی رحمت آباد، در روستای پسطالکوه خورگام پیدا شدند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان همچنین به پیدا شدن یک طبیعت گرد در حوالی آبشار لاتون آستارا اشاره کرد و متذکر شد: با دریافت این گزارش دو تیم امدادی از پایگاه صیادلر آستارا و تیم واکنش سریع اردیبل به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از چندین ساعت عملیات جستجو فرد مورد نظر توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر پیدا و به مکان امن منتقل شد.

غلامی اضافه کرد: مردم برای گزارش حوادث می توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

منبع: عصر ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18239

ارسال نظر