علت تجمع روز پنج شنبه معلمان | رتبه‌بندی کی اجرا می‌شود؟

علت اعتراض و تجمع روز پنج شنبه معلمان چه بود ؟ چرا رتبه‌بندی اجرا نمی‎‌شود؟

علت تجمع روز پنج شنبه معلمان | رتبه‌بندی کی اجرا می‌شود؟

علت اعتراض و تجمع روز پنج شنبه معلمان چه بود ؟ چرا رتبه‌بندی اجرا نمی‎‌شود؟روز پنج شنبه اول اردیبهشت برخی از معلمان در برخی از استان‌ها از جمله فارس و اصفهان تجمعات اعتراضی داشتند. یکی از خواسته‌های آنها اجرای کامل رتبه‌بندی است که مدت‌هاست منتظر اجرای آن هستند.

فارس هم در این مورد نوشت: معلمان استان‌های فارس، قزوین، زنجان، اصفهان، قم و خراسان رضوی از جمله فرهنگیانی بودند که خواستار اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بودند.

بیشتر بخوانید : تجمع معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در برخی استانها |شعارهای خاص با مضمون سیسمونی

اخیرا آموزش‌وپرورش آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را تدوین کرد. تسنیم در این مورد نوشت: آن‌طور که آیین‌نامه تدوین‌شده آموزش‌وپرورش نشان می‌دهد، معیارهای عمومی نظیر داشتن روحیه جهادی و تحول‌گرایی، رعایت حجاب و پوشش اسلامی، انگیزه معلمی، رفتار احترام‌آمیز با دانش‌آموزان و اولیا، تعهد سازمانی و … با ۳۰۰ امتیاز تأثیر بسزایی در افزایش رتبه معلمان دارد. بعد از آن هم شایستگی‌های تخصصی همچون مدرک تحصیلی با حداکثر ۷۵ امتیاز، پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد با حداکثر امتیاز ۳۰، تألیف کتاب و مقاله با حداکثر امتیاز ۲۰ و… قرار می‌گیرد.

رتبه‌بندی کی اجرا می‌شود؟

بیش از یک ماه از ابلاغ قانون رتبه‌بندی معلمان به وزارتخانه‌ آموزش‌وپرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور می‌گذرد. اما هنوز این قانون در پیچ و خم سازمان‌ها مانده و برای اجرای آن امروز و فردا می‌شود.

اسفند ماه سال گذشته، پس از ۱۰ سال سرانجام شورای نگهبان رتبه‌بندی معلمان را تائید کرد. بر اساس این قانون حداقل حقوق دریافتی معلمان بعد از اجرای این قانون هشت میلیون تومان است.

صادق ستاری‌فر، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش در مورد زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: «وزارت آموزش‌وپرورش از زمان تصویب قانون و آیین‌نامه اجرایی آن در هیأت دولت، سه ماه فرصت دارد که نسبت به صدور احکام اقدام کند. پیش‌بینی می‌کنیم فرآیند صدور احکام معلمان تا پایان بهار انجام شود.» (ایسنا)

حقوق معلمان بعد از رتبه‌بندی

آن‌طور که پیش‌تر احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس به اقتصادآنلاین گفت: کف حقوق بیشتر معلمان حدود ۱۰ میلیون تومان است.

او همچنین اعلام کرد: مجلس به دنبال تامین بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان است. ضمن اینکه تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

گفته می‌شود ۱۷ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ و ۳۸ هزار میلیارد تومان برای سال جاری جهت اجرای ابن قانون تصویب شد.

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش نیز به مهر گفت: پرداخت معوقات قانون رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شد. سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش‌وپرورش باید زمان اجرا و پرداخت معوقات آن را از شهریورماه سال ۱۴۰۰ محاسبه کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17885

ارسال نظر