واریز سوال برانگیز ۲ میلیون به حساب کارمندان وزارت کار پس از تجمع جنجالی

در پی اعتراض کارمندان ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۲ میلیون تومان به حساب ایشان واریز شد!

واریز سوال برانگیز ۲ میلیون به حساب کارمندان وزارت کار پس از تجمع جنجالی

در پی اعتراض کارمندان ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  ۲ میلیون تومان به حساب ایشان واریز شد! روز سه شنبه خبری منتشر شد که در نوع خود بسیار عجیب و سوال برانگیز بود؛ اعتراض جمعی از کارمندان وزارت کار به میزان حقوق و دستمزد دریافتی، کاهش ساعت اضافه کاری و وجوه رفاهی، آن هم در حیاط این وزارت خانه و زیر پنجره اتاق وزیر. اتفاقی که نشان از ابعاد وسیع بحران داشت و به طور مشخص، حکایت از عدم دسترسی معترضان به وزیر و نشنیده ماندن اعتراض ایشان پیش از شکل گیری تجمع اعتراضی بود.

 

رویدادی که پس از سر دادن شعار‌هایی در این تجمع، به حضور معترضان و وزیر در سالن اجتماعات وزارت خانه و گفت‌وگو‌هایی مفصل منجر شد که از جمله نتایج آن، تشکیل کمیته‌ای ۵ نفره است که یکی از اعضایش، نماینده وزیر است و ۴ تن دیگر، نماینده کارمندان معترض و دیگر نتیجه اش، تکرار این دست دیدار‌های رودررو با وزیر در آینده و احتمالا رصد و پیگیری میزان تحقق وعده‌های وزیر.

تجمع کارکنان وزارت کار

اما این پایان کار نبود و ظاهرا از دل این تجمع، تصمیم دیگری هم بیرون آمد که ساعاتی پیش محقق شد؛ واریز مبلغ دو میلیون تومان به حساب تمامی پرسنل ستادی وزارت خانه‌ای که در دولت سیزدهم «وزارت مردم» خوانده می‌شود؛ مبلغی که ظاهرا بهانه واریز آن، سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) است که در تقویم، ۲۸ فروردین ماه بود!

اتفاقی تامل برانگیز و سوال آفرین که معلوم نیست برای دیگر کارکنان وزارت مردم در ادارات استانی هم رقم خواهد خورد یا صرفا شامل پرسنل شاغل در محل ساختمان اصلی وزارت خانه خواهد شد؟! تصمیمی که احتمالا تلاش خواهد شد با دستاویز قرار دادن مسائل مختلف، از جمله اشاره به میلاد یکی از امامان معصوم با تاخیر سه روزه! موجه جلوه داده شود؛ اما بعید است مورد پذیرش افکار عمومی قرار گیرد.

دورنمایی که با تامل در واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی هم قابل لمس خواهد بود، به ویژه اگر بدانیم وزیر کار، از فعالان یکی از این شبکه‌های اجتماعی (توییتر) محسوب می‌شود و هنوز نتوانسته از سایه یکی از توییت هایش مبنی بر ایجاد کار تولیدی با مبلغ یک میلیون تومان، فرار کند! مبلغی که حالا دو برابرش به حساب پرسنل معترض وزارت خانه واریز شده و اگر نامش عیدی باشد هم، اثباتی بر اشتباه بودن توییت وزیر در گذشته است که هنوز در دسترس عموم قرار دارد، پاک نشده و توضیحی به آن پیوست نشده است!

تجمع کارکنان وزارت کار

توضیحات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص واریزی امروز

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دنبال دستور ویژه وزیر در خصوص ارتقای حوزه رفاهی کارکنان وزارت مردم و تامین اعتبار لازم، هدیه معوقه میلاد امام حسن مجتبی (ع) به حساب کارکنان واریز شد.

بر اساس این گزارش، روز سه شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه و طی نامه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رئیس مرکز برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی، پیگیری تأمین اعتبار واریز این هدیه انجام شده بود، اما به جهت کسری بودجه بابت تخصیص اعتبار به این امر، واریز به تعویق افتاده بود که بعد از واریز بودجه سال ١۴۰۱ در ساعت ۱۲ شب سه‌شنبه، این هدیه برای کارکنان ستادی واریز شد.

تجمع کارکنان وزارت کار

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17665

ارسال نظر