اولویت استخدام در آموزش و پرورش چیست؟

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که اولویت استخدام در آموزش و پرورش با مناطق کمتر برخوردار است.

اولویت استخدام در آموزش و پرورش چیست؟

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که اولویت استخدام در آموزش و پرورش با مناطق کمتر برخوردار است.

به گزارش عرشه آنلاین، عباس نجار روز چهارشنبه در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: طبق قانون از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان می‌توان نیروی مورد نظر آموزشی را تامین کرد و استان‌هایی مانند خراسان جنوبی در اولویت قرار گرفتند.

وی گفت: با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی سهمیه قابل توجهی در نظر گرفته شده که امیدواریم بخش قابل توجهی از این دغدغه چندین ساله را مرتفع کند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سال‌هاست در آموزش و پرورش جذب متوسط رو به بالا نداشتیم و در دولت‌های قبل ورودی به تربیت معلم را بسته بودند به‌طوری که ظرفیت ۲۵ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان به سه هزار نفر رسید یعنی نمی‌خواستند کاری انجام شود.

وی افزود: برخی پست‌ها حذف شد و مربی پرورشی سال‌ها جذب نشده بود که مشکلات فرهنگی امروز جامعه برگرفته از همین اقدامات است و این موضوعات دوباره فعال شده که امیدواریم موثر واقع شود.

نجار با بیان اینکه از ظرفیت حوزه‌های علمیه و سایر وزارتخانه‌ها استفاده شده است گفت: در زمینه ورزش و جوانان آمادگی خود را برای جذب قهرمانان اعلام کردیم که مورد استقبال واقع شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم از ظرفیت دانشجویان وزارت بهداشت در ارتباط با مربیان بهداشت و سلامت بهره ببریم تا دغدغه در این زمینه کاهش یابد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان تغذیه رایگان دانش‌آموزی که سال‌ها تعطیل شده بود دوباره شروع خواهد شد زیرا اعتقاد داریم سوء‌تغذیه و این گونه ضعف‌ها اجازه بروز خلاقیت را به دانش‌آموز نخواهد داد.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی را با عناوین مختلف رفع خواهیم کرد و اولویت جذب با نیروهای بومی خواهد بود زیرا طبق قانون رتبه‌بندی تعهد سازمانی با جذب نیروی بومی اتفاق می‌افتاد.

نجار اظهار داشت: با پیش‌بینی رشد جمعیت دانش‌آموزی تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کاملی صورت گرفته و براساس رشد جمعیتی میزان نیازهای تحصیلی از جمله کلاس درس به نوسازی مدارس اعلام شده است.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس با استفاده از ظرفیت خیرین در استان‌ها بخش قابل توجهی از نیازمندی‌ها را برطرف خواهد کرد و در طرح نذر آموزشی هم معلمان به عنوان بزرگترین خیرین آموزشی می‌توانند به آموزش رایگان دانش‌آموزان کمتر برخوردار کمک کنند.

این مسئول در وزارت آموزش و پرورش گفت: در مورد رتبه‌بندی معلمان با همدلی و همفکری و پشتکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این قانون با تاکید بر مناطق روستایی، مرزی و عشایری تصویب شد و برای معلمان این مناطق امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

در این آیین با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی سید "علیرضا موسوی‌نژاد" به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی و از خدمات "محمدعلی واقعی" مدیرکل پیشین قدردانی شد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17577

ارسال نظر