طوفان جدید گرد و غبار در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید در عراق و خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به نواحی مرزی غرب و شمال غرب کشور خبر داد.

طوفان جدید گرد و غبار در راه است

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۳۰ فروردین) در نیمه شرقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب سیستان وبلوچستان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در نوار غربی جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. در ساعات بعداز ظهر در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: چهارشنبه (۳۱ فروردین) در نیمه شرقی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر در شمال غرب استان‌های مرزی واقع در غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان پنج شنبه (۱ اردیبهشت) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش همراه با کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود همچنین با گذرموج تراز میانی جو از کشور در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران استان‌های همدان، مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه و شنبه (۲ و ۳ اردیبهشت) در برخی نقاط شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی همدان یزد، برخی نقاط اصفهان شمال فارس و کرمان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین جمعه در شمال بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: یکشنبه (۴ اردیبهشت) با ورود موج جدیدی به غرب کشور در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در نیمه شرقی کشور روند افزایش دما حاکم است. چهارشنبه وزش باد شدید روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به نواحی مرزی غرب و شمال غرب کشور می‌شود همچنین وزش باد شدید و وقوع گردوخاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۱ فروردین) نیمه ابری و از بعد ازظهر وزش باد و به تدریج ابری با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز پنجشنبه (۱ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید، گاهی رگبار باران با احتمال رعد وبرق با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ فروردین) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۲-  و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17373

ارسال نظر