درخواست عجیب نماینده شیراز از دولت برای حل مشکل بی‌حجابی | دولت یارانه چادر بدهد

یک نماینده مجلس گفت: دولت باید برای خرید چادر به زنان سوبسید دهد و چادر مقاطع دبیرستانی را به صورت رایگان تامین کند.

درخواست عجیب نماینده شیراز از دولت برای حل مشکل بی‌حجابی | دولت یارانه چادر بدهد

نماینده شیراز وزرقان با بیان اینکه مردم ما در موضوع بی‌حجابی و بدحجابی مشکل دارند نه مسافران خارجی و گردشگرانی که به ایران می‌آیند، گفت: متاسفانه وضعیت حجاب برخی از خانواده های مسئولان مناسب نیست که این مهم سبب شده تا تأثیر مطلوبی بر مردم نداشته باشند.

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه تا زمانی که به این دیدگاه نرسیم که گردشگری سبب اشتغالزایی و ورود ارز به کشور می شود نمی‌توان انتظار رونق در این صنعت را داشته باشیم، گفت:به نظرم گردشگران خارجی در ایران بیشتر از خودمان حجاب را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید :اتفاق عجیب برای مجری محجبه صداوسیما | پیامک کشف حجاب برای مژده لواسانی با وجود چادر!

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه گردشگرانی که به ایران می آیند از قوانین کشور تبعیت می کنند، تصریح کرد: در این بخش راهنمایان تور باید آموزش های لازم را در بخش قوانین کشور به گردشگران ارائه دهند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید تلاش خود را برای رعایت حجاب روی مردم کشور و شهر به کار گیرد و کارهای لازم را بر موضوعات فرهنگی مردم انجام دهد، بیان کرد: در حال حاضر شاهدیم که وضعیت حجاب در خیابان، ملا عام و .... مناسب نیست و این در حالی است که قانون مناسبی در بخش حجاب در کشور وجود ندارد و دولت باید برای خرید چادر به زنان سوبسید دهد و چادر مقاطع دبیرستانی را به صورت رایگان تامین کند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه قطعا شورای فرهنگ عمومی باید قوانین اجرایی در بخش حجاب ارائه دهد و وضعیت حجاب را در تمام بخش ها مشخص کند، گفت: متاسفانه وضعیت حجاب بعضی از خانواده های مسئولان مناسب نیست که این مهم سبب شده تا تاثیر مطلوبی بر مردم نداشته باشند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه ذکر این نکته ضروری است که برخی از مردان کشورهای همسایه با هدف بی بند و باری به ایران می آیند، ادامه داد: متاسفانه مشکلات اقتصادی یکی از دلایل مهم در این بخش است./ ایلنا

 

آقای نماینده! مشکل بدحجابی «چادر یارانه‌ای» است؟

در همین باره سایت تابناک نوشت: باید توجه داشت وقتی گشت ارشاد و برخوردهای اینچنینی و همچنین پیامک های بدحجابی برای رانندگان نتوانسته اوضاع جامعه را تغییر دهد، پس باید به این مقوله با عینک دیگری نگاه شود و به دنبال این نبود که با اقدامات فرمایشی و رفع تکلیفی به دنبال حل اساسی مشکل بود.

پوشش و حفظ حجاب اسلامی از دستورهای مهم دینی بوده و در آیات متعددی از قرآن مجید به این مهم اشاره شده است. درباره علل پدیده بی حجابی یا بدحجابی باید گفت که از جنبه فردی و اجتماعی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و یا سیاسی و حتی اقتصادی باید بررسی شود.

درمورد موضوع بدحجابی از سوی مسئولان، بارها و بارها طرح مساله و برای آن راهکارهایی درنظر گرفته و حتی قوانین متعددی هم تصویب شده است؛ اما اوضاع کنونی در جامعه به گونه‌ای است که یکی از نمایندگان مجلس اذعان می‌کند، شرایط حجاب حتی در خانواده برخی از مسئولان با آنچه مورد انتظار است فاصله زیادی دارد!

علیرضا پاک فطرت بر این باور است که گردشگران خارجی در ایران، بیشتر از خودمان حجاب را رعایت می‌کنند. نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید تلاش خود را برای رعایت حجاب روی مردم کشور و شهر به کار گیرد و کارهای لازم را بر موضوعات فرهنگی مردم انجام دهد، تاکید کرد: هم اکنون می بینیم که وضعیت حجاب در خیابان و ملأ عام مناسب نیست، در حالی که قانون مناسبی در بخش حجاب در کشور وجود ندارد و دولت باید برای خرید چادر به زنان سوبسید دهد و چادر مقاطع دبیرستانی را رایگان تامین کند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه قطعا شورای فرهنگ عمومی باید قوانین اجرایی در بخش حجاب ارائه دهد و وضعیت حجاب را در تمام بخش‌ها مشخص کند، گفت: متاسفانه وضعیت حجاب بعضی از خانواده‌های مسئولان مناسب نیست که این مهم سبب شده تا تاثیر مطلوبی بر مردم نداشته باشند. پاک فطرت با اشاره به اینکه ذکر این نکته ضروری است که برخی از مردان کشورهای همسایه با هدف بی بند و باری به ایران می‌آیند، ادامه داد: متاسفانه مشکلات اقتصادی، یکی از دلایل مهم در این بخش است.

در همین موضوع، روز گذشته مژده لواسانی مجری شناخته شده صداوسیما از اتفاق عجیبی خبر داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از درب مجاور باشگاه انقلاب با ماشین خودم وارد نمایشگاه می شوم و طبیعتاً با همین پوشش (شالی که در عکس مشاهده می‌کنید، چادر، ساق دست، آماده اجرا) دوست عزیزی که این حجاب را کشف حجاب دیده به نظرم، یا با ما شوخی داشته یا باید به بینایی‌سنجی مراجعه کند. وقتی این پیامک برایم آمد، هم خندیدم و هم تأسف خوردم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17197

ارسال نظر