چند خودرو به خاطر روزه خواری توقیف شده است؟

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ۱۷۶ دستگاه وسیله نقلیه که اقدام به روزه خواری کردند توقیف و ۳ هزار و ۴۱۹ مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف از شئونات ماه مبارک رمضان گزارش شده است.

چند خودرو به خاطر روزه خواری توقیف شده است؟

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ۱۷۶ دستگاه وسیله نقلیه که اقدام به روزه خواری کردند توقیف و ۳ هزار و ۴۱۹ مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف از شئونات ماه مبارک رمضان گزارش شده است.

به گزارش عرشه آنلاین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی حول دو موضوع عفاف و حجاب و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برخورد و مقابله با کسانی که تظاهر به روزه خواری می‌کنند فعالیت می‌کند.

رئیس پلیس کشور خاطر نشان کرد: بر اساس قانون (۶۳۸ مجازات اسلامی) و شرع روزه خواری در ملأ عام و تظاهر به آن از مصادیق فعل حرام بوده و جرم محسوب می‌شود؛ لذا پلیس با کسانی که مرتکب جرم شوند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

سردار اشتری یادآور شد: همان طور که در اطلاعیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیز آمده، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، چایخانه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها و به طور کل اصناف مرتبط با پذیرایی عمومی و مطبخ‌ها مجاز به فعالیت از سحر تا افطار نبوده و در صورت مشاهده برابر قانون برخورد و واحد مربوطه پلمب و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد؛ مراکز اقامتی پذیرایی و بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها برای خدمات رسانی با رعایت موازین شرعی و حفظ شئونات اسلامی در صورت اخذ مجوز، می‌توانند فعالیت کنند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: طی بازرسی‌هایی که از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی در سراسر کشور به عمل آمده به تعدادی از واحدهای صنفی متخلف ماه مبارک رمضان اخطاریه داده و تعدادی نیز پلمب شدند.

سردار اشتری در این زمینه به آمارهای موجود اشاره کرد و گفت: تعداد بازدید از اصناف و مراکز پذیرایی (رستوران‌ها و …) در سراسر کشور ۱۶۹ هزار و ۴۹۹ مورد، تذکر برای اصناف مرتبط با پذیرایی ۷۶ هزار و ۳۶۲ مورد، اخذ تعهد از مراکز متخلف از شئونات ماه مبارک رمضان ۲۰ هزار و ۵۹۱ مورد، صدور اخطاریه ۱۲ هزار و ۱۳۵ مورد، تشکیل پرونده برای مراکز پذیرایی متخلف و معرفی به مراجع قضائی ۲۹۲ فقره، توقیف وسایل نقلیه تظاهر به روزه خواری ۱۷۶ دستگاه و ۳ هزار و ۴۱۹ مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف از شئونات ماه مبارک رمضان گزارش شده است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای طرح ناظر یک و دو ابراز داشت: در طرح ناظر یک به موضوع کشف حجاب در خودرو و در طرح ناظر دو به نظارت بر فعالیت اماکن عمومی و فروشگاه‌ها پرداخته شده که به تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خرید اعلام شده که شئونات اسلامی را باید رعایت نمایند.

وی در خصوص فعالیت در فضای مجازی عنوان داشت: فعالیت کاربران و افراد مشهور که تأثیرگذار در شئونات رفتاری می‌باشند بایستی ساماندهی و قانونمند شود و در چارچوب قوانین و مقررات و شرع مبین اسلام فعالیت کنند و پلیس فتا ناجا نیز بر این حوزه نظارت می‌کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17035

ارسال نظر