طرح عجیب شهرداری / لوازم خانگی قسطی به مردم می‌فروشیم

علیرضا زاکانی در برنامه «صف اول» شبکه خبر حضور یافت تا به تشریح عملکرد ۶ ماهه شهرداری تهران در سال گذشته و برنامه‌های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ بپردازد.

طرح عجیب شهرداری  / لوازم خانگی قسطی به مردم می‌فروشیم

علیرضا زاکانی در برنامه «صف اول» شبکه خبر حضور یافت تا به تشریح عملکرد ۶ ماهه شهرداری تهران در سال گذشته و برنامه‌های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ بپردازد.

زاکانی گفت: شعاری تحت عنوان «تهران؛ شهر تلاش و سرزندگی» در دست گرفته شد تا گفتمان خدمت و پیشرفت را پیش ببریم. همچنین نوع مدیریت شهرداری برمبنای مدیریت مشارکتی بنا نهاده شد. مقرر شد تا با تشکیل قرارگاه‌ها کار از طریق مدیریت مشارکتی پیش رود و در محلات هم از طریق نخبگان، قرارگاه‌های محلی شکل گیرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه معیشت مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بسته‌های خدمت شهرداری تهیه کردیم تا به اقشار آسیب‌پذیر برسد.وی خاطر نشان کرد: ۲۶۳ میدان میوه‌تره‌بار تحویل مدیریت شهری شد، ۳۲ بازارچه در ایستگاه‌های مترو اضافه شد.زاکانی گفت: دنبال ایجاد ۱۰۰ بازارچه میوه‌وتره‌بار جدید در امسال و ۱۰۰ بازار جدید در سال آینده هستیم تا کل میادین به ۵۰۰ تا برسد. بازارهایی که میانگین ۴۰درصد قیمت کمتر ارزاق مردم را عرضه می‌کند.وی بیان داشت: توسعه فروشگاه‌های شهروند برای عرضه کالا نیز در دستور کار است و می‌خواهیم در این فروشگاه‌ها لوازم منزل اقساطی به مردم بدهیم.

 

وی با بیان اینکه ما به عنوان شهرداری میان داری می کنیم تا طبقه متوسط دوباره به شهر تهران باز گردند، گفت: اعتقاد داریم که در معیشت مردم خود را سهیم می دانیم و در آنجا هم در میوه و تره بار و هم در شهروند و مسکن و هم در توانمند سازی فعالیت های جدی و اساسی انجام می دهیم تابه نوعی این شیبی که به صورت جدی مردم را تحت فشار قرار داده است را بشکنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید شهری در این زمینه اراده جدی دارد، ادامه داد: امکان دارد که برخی عنوان کنند که این مسائل به شهرداری تهران ربطی ندارد، اما اعتقاد داریم که وضعیت معیشت مردم به ما ربط دارد و از این جهت تلاش داریم بتوانیم با ساماندهی شهر و با ممانعت از گسترش ضابطه وشرایطی که ایجاد شده وضعیت را به سمتی هدایت کنیم که در نهایت محصول آن در درون شهر به سامان یافتگی و کمک به درآمد شهروندان ختم شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16712

ارسال نظر