فرونشست عجیب زمین در اصفهان+فیلم

شکستگی لوله آب و ریزش شبکه فاضلاب باعث ایجاد فرونشست در چهارراه حکیم نظامی اصفهان شده است.

فرونشست عجیب زمین در اصفهان+فیلم

عکس تزئینی است.

شکستگی لوله آب و ریزش شبکه فاضلاب باعث ایجاد فرونشست در چهارراه حکیم نظامی اصفهان شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، بر اثر شکستگی لوله آب و ریزش شبکه فاضلاب، مسیر راست گرد خیابان حکیم نظامی به خیابان نظر میانی مسدود شد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این خصوص گفت: صبح امروز شکستگی خط ۶۰۰ میلی‌متری فاضلاب در چهارراه حکیم نظامی اصفهان بر اثر پوسیدگی، خوردگی و داشتن قدمت ۵۰ ساله شبکه، منجر به ریزش بخشی از خیابان شد.

کارکنان رسیدگی به حوادث و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به منظور پیشگیری از فرونشست زمین و وقوع حوادث بعدی اقدام به مسدودکردن مسیر کردند.

در حال حاضر عملیات تعمیر انشعاب آب ادامه دارد و عملیات بازسازی خط انتقال فاضلاب خیابان حکیم نظامی به خیابان نظر میانی با قطر ۶۰۰ میلیمتر در عمق ۶ متری زمین از امشب آغاز می شود.

گفتنی است در حال حاضر به علت انجام عملیات تعمیرات شبکه آبرسانی، ساکنان خیابان حکیم نظامی، حدفاصل کوچه سنگتراش ها تا خیابان حکیم نظامی، به مدت سه ساعت با کاهش فشار یا قطع احتمالی آب مواجه خواهند بود.

به گفته شیشه فروش، ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اصفهان به علت قدمت بالا، فرسودگی، خوردگی و مخاطرات ناشی از فرونشست زمین نیاز به بازسازی دارد. ۱۰ کیلومتر از شبکه‌های مناطق مرکزی و جنوب شهر طی سال‌های اخیر بازسازی شده است.

او می گوید: نیاز است که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اعتبارات لازم برای بازسازی شبکه‌های اولویت‌دار فرسوده را به استان اصفهان تخصیص دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16669

ارسال نظر