خبر مهم مجلس درباره زمان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | دست پیمانکاران از پروژه‌های مادر و صنعتی کشور بریده شود

یک نماینده مجلس گفت: امیدواریم طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به زودی در صحن علنی مجلس طرح شود.

خبر مهم مجلس درباره زمان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | دست پیمانکاران از پروژه‌های مادر و صنعتی کشور بریده شود

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، ماه‌هاست که پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس، منتظر طرح در صحن علنی است. بعد از تعطیلات نوروز، نمایندگان وعده دادند که در هفته‌ی اول یا دوم بعد از شروع به کار، طرح به صحن علنی مجلس خواهد آمد اما با گذشت بیش از بیست روز از سال جدید، هنوز خبری از در دستور کار قرار گرفتن طرح ساماندهی نیست.

بیشتر بخوانید: لزوم تسریع تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان در مجلس | طرح تبدیل وضعیت استخدامی و شغلی تصویب شود

کارگران شرکتی و پیمانکاری نهادهای مختلف به خصوص در بخش انرژی و نفت و گاز، در انتظار تصویب این طرح هستند تا دست پیمانکاران برای همیشه از پروژه‌های مادر و صنعتی کشور بریده شود؛ این در حالیست که به نظر می‌رسد سازمان امور استخدامی با این طرح مخالف است و با تکیه بر  گفتمانِ «عدالت در پرداخت» و برگزاری نشست با نمایندگان مجلس، قصد دارد زمینه‌های باقی ماندن پیمانکاران را فراهم کند.

لطف‌الله سیاهکلی (نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی) در ارتباط با طرح ساماندهی و زمان آمدن آن به صحن علنی می‌گوید: این هفته به پایان رسید و طرح در دستور کار صحن قرار نگرفت؛ طرح ساماندهی جزو ردیف‌های بررسی در صحن نبود و ظاهراً هنوز باید منتظر بمانیم تا هیات رئیسه این طرح را به صحن بیاورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هفته‌ی آینده طرح ساماندهی به صحن می‌آید؛ گفت: باید منتظر باشیم؛ همه چیز بسته به هیات رئیسه و ردیف طرح‌های منتظر برای تصویب بستگی دارد؛ امیدواریم هفته‌ی آینده طرح ساماندهی به صحن بیاید و مورد بررسی قرار بگیرد؛ در مورد این طرح و جزئیات تصویب آن، تا زمانی که به صحن نیامده و مطرح نشده، نمی‌توانیم چیزی بگوییم.

در هفته‌ی گذشته، سازمان امور استخدامی، در رابطه با طرح ساماندهی یک نشست برگزار کرد؛ از قرار این سازمان با کلیات طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران مخالف است؛ سیاهکلی در ارتباط با مخالفت این سازمان می‌گوید: مخالفت و تعلل دولتی‌ها در رابطه با بار مالی طرح است؛ یک طرح وقتی تبدیل به قانون می‌شود، اگر بار مالی داشته باشد، باید محل تامین اعتبار آن دیده شود؛ همین مساله مورد اشکال سازمان امور استخدامی است؛ اما در مورد طرح ساماندهی باید بگویم، چون در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده، حتما بار مالی و محل تامین آن نیز دیده شده و همه مسائل را نمایندگان سنجیده‌اند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید می‌کند: با این حال باید منتظر بمانیم تا طرح به صحن بیاید؛ مطمئن باشید نمایندگان مجلس در مورد آن بحث خواهند کرد و همه ریزه‌کاری‌ها و مسائل را به بررسی خواهند گذاشت. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16596

ارسال نظر