اعتراض معلمان به آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی | واژگونی قطار رتبه‌بندی معلمان در پیچ وزارت آموزش و پرورش

فرهنگیان می‌گویند ظاهرا با آیین‌نامه‌ای که توسط کارکنان ستادی تنظیم شده است، لایحه رتبه‌بندی در پیچ خطرناک وزارت واژگون شده و مثل معروف «شاه می‌بخشد، وزیر نمی‌بخشد» عینیت یافته است.

اعتراض معلمان به آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی | واژگونی قطار رتبه‌بندی معلمان در پیچ وزارت آموزش و پرورش

پس از آنکه لایحه رتبه‌بندی معلمان با حذف مهم‌ترین بند آن یعنی همترازی با معلمین دانشگاه که در واقع روح لایحه به شمار می‌رفت، به تصویب رسید و از سد مجلس، دولت و شورای نگهبان عبور کرد، فرهنگیان بر این باور بودند که با این چشم پوشی از حق قانونی خود و تنزل لایحه رتبه‌بندی در حد یک افزایش ناچیز حقوق، دیگر مشکلی برای اجرای آن وجود نخواهد داشت؛ اما ظاهرا با آئین نامه‌ای که توسط کارکنان ستادی تنظیم شده است، لایحه رتبه بندی در پیچ خطرناک وزارت واژگون شده و مثل معروف «شاه می‌بخشد، وزیر نمی‌بخشد» عینیت یافته است.

حال با چنین اقدامی این سوال در اذهان فرهنگیان متبادر می شود که آیا مجلس شورای اسلامی رقم ۲۵ همت را بر مبنای همین آیین نامه بدست آورده و آن را مصوب کرده است یا خیر.

اگر پاسخ مثبت است، پس چرا علیرغم آماده بودن این آئین نامه، فرصتی۳ ماهه برای تنظیم و اجرای آن به دولت داده شده است و این همه روح و روان فرهنگیان به بازی گرفته شده است؟

اگر پاسخ منفی است، پس چرا آئین نامه به حدی سختگیرانه تنظیم می شود که در حالت خوشبینانه به بودجه ای بیش از ۱۰ همت نیاز ندارد؟؟

تصویب این آیین نامه در  هیأت دولت:

اولا با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «پیوست عدالت در تمامی طرح ها و لوایح» کاملا در تضاد می باشد.

ثانیا باعث ایجاد نارضایتی در جامعه بزرگ فرهنگیان شده که مصداق بارز «آب به آسیاب دشمن ریختن» است.

ثالثا موجب سلب انگیزه از همکاران فرهنگی و دور شدن از اهداف آموزشی است که برای لایحه رتبه بندی ترسیم شده است.

از آنجا که همکاران فرهنگی به این باور رسیده اند که «از دیگ وزیر و وزارت آموزش و پرورش آبی برای آنان گرم نخواهد شد» امیدوارند وزرای دیگر هیأت دولت و شخص رئیس جمهور آئین نامه تنگ نظرانه رتبه بندی معلمان را مورد تفقد قرار داده و از تصویب آن امتناع نمایند.

معلمان می‌گویند هرگز به این قانون رتبه بندی با حذف بند مذکور و با این شکل تنظیم آیین نامه که در نهایت سختگیری و به مراتب سخت‌تر از عبور از میدان مین و موانع جنگی نگاشته شده و انتظارات حداقلی فرهنگیان را تأمین نمی‌کند، نیازی نداشته و تصویب آن را هرگز به صلاح معلم و دانش آموز و نظام آموزشی نمی‌دانند./ کانال فرهنگیان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16572

ارسال نظر