خبر مهم آموزش و پرورش درباره افزایش سال تحصیلی جاری

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش طول مدت سال تحصیلی جاری توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش درباره افزایش سال تحصیلی جاری

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق قانون زمان آموزش تاپایان اردیبهشت است و افزایش یک ماه به طول مدت سال تحصیلی، نیاز به ابزار‌های قانونی و مصوبه‌هایی است  اما در این فرصت باقی مانده اگر جبران آموزش نشود تدابیری را اتخاذ خواهیم کرد.

مهدی کاظمی گفت: البته اگر لازم شود موضوع افزایش مدت سال تحصیلی را مجددا به جریان می‌اندازیم که از طریق ظرفیت‌های قانونی مصوب شود، اما فعلا در اولویت ما نیست.

به گفته او براساس بررسی‌های انجام شده آماری در حال حاضر ۹۱ درصد دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس حضور دارند و از آموزش حضوری بهره‌مند هستند.

کاظمی گفت: طبق مصوبه ستادملی مبارزه با کرونا و تصمیم بر بازگشایی حضوری مدارس پس از حدود ۲۵ ماه از روز ۱۴ فروردین جاری گرفته شد و این تصمیم با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان و همراهی اولیا روبرو شد.

او می گوید: در نخستین روز بازگشت مجدد به آموزش حضوری بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کردند و در حال حاضر این آمار به ۹۱ درصد افزایش پیدا کرده و ۹ درصد باقی مانده نیز کاملا طبیعی است ما همیشه در حالت عادی در مدارس با غیبت دانش آموزان مواجه بودیم.

کاظمی گفت: در تصمیم بازگشت مجدد به آموزش حضوری شرطی گذاشته شد مبنی بر اینکه دانش‌آموزانی که احیانا مبتلا به ویروس کرونا بوده، دارای بیماری زمینه‌ای و علایم هستند با تایید پزشک می‌توانند در مدرسه حضور پیدا نکنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای این دانش آموزان نیز زمینه فراهم شده و می‌توانند از محتوا‌های آموزشی که قبللا تولید و بارگذاری شده در شبکه شاد استفاده کنند، اما در مجموع آموزش غیرحضوری نداریم و آموزش صرفا حضوری است.

کاظمی گفت: از ۱۴ فروردین غیر از تیم‌های نظارتی که از سوی وزارتخانه برای بازدید از مدارس تعیین شد در استان‌ها هم تیم‌های نظارتی تشکیل و تاکنون بیش از ۳۸ هزار مدرسه مورد بازدید قرار گرفته است.

او می گوید: واکسیناسیون شرط حضور در مدارس نبوده است، اما بخش زیادی از دانش‌آموزان و معلمان واکسن دریافت کرده اند، بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان دُز اول و بیش از ۸۵ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مدیران و معلمان و کادرآموزشی مدارس موظف هستند استفاده از ماسک، تهویه مناسب و بهداشت محیط را مورد تاکید قرار دهند./ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16416

ارسال نظر