جزئیات بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس | طرح ساماندهی بار مالی برای دولت ندارد

یک فعال کارگری می‌گوید: با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف دست واسطه‌ها، نه تنها وضعیتِ کارگران بهتر می‌شود بلکه هزینه‌های اضافی‌ نیز حذف خواهد شد.

جزئیات بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس | طرح ساماندهی بار مالی برای دولت ندارد

فرزاد نداف فرد فعال کارگری درباره لزوم تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: این طرح امنیت شغلی بخش زیادی از کارگران را تامین و امید به زندگی را در دل کارگران و خانواده‌ی آن‌ها زنده می‌کند و از نابودی بیشتر سرمایه انسانی کشور جلوگیری می‌کند. ما منتظریم طرح ساماندهی هرچه زودتر به صحن علنی مجلس برسد. 

وی گفت: ما از مجلس می‌خواهیم به هیچ وجه در مقابل مافیای پشت این قضیه سر خم نکند و همانطور که قرار بود انقلابی عمل کند و با تصویب این رأی در صحن علنیِ مجلس مشکل کارگران بسیاری را حل کند. کارگران از نمایندگان انقلابی کمترین حق اجتماعی خود را که همان امنیت شغلی است مطالبه می‌کنند. 

نداف فرد با اشاره به اینکه شرکت‌های پیمانکاری برای رسیدن به بیشترین سود، قانون را به درستی در قبال کارگران رعایت نمی‌کنند، گفت: اگرچه امنیت شغلی کارگران به طور کلی به دلیل رواج قرادادهای موقت پایین است و تا کارگران قراداد دائم نشوند هیچ تضمینی برای امنیتِ شغلی آن‌ها وجود ندارد، اما بین کارگران، وضعیت کارگران پیمانکاری از همه بدتر است چراکه آن‌ها قربانیِ زیاده‌خواهی‌های شرکت پیمانکار می‌شوند. 

این فعال کارگری در ادامه به وضعیتِ کارگران پیمانکاری شهرداری اشاره کرد و گفت: به طور مثال کارگران پیمانکاری خدمات شهری اصفهان مجبورند اضافه کار بایستند اما در قبال این کار اضافی هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند. در واقع پیمانکار ترجیح می‌دهد از همه‌ی ظرفیتِ نیروی کار موجود استفاده کند و کارگر دیگری به کار نگیرد تا سود بیشتری به جیبش برود. این فقط یک نمونه از بی‌عدالتی نسبت به نیروی کارِ پیمانکار است. 

به گفته‌ی نداف؛ ادعای اینکه طرح ساماندهی بار مالیِ مضاعفی به دولت وارد می‌کند را به هیچ وجه نمی‌پذیریم بلکه معتقدیم با حذف دست واسطه‌ها نه تنها وضعیتِ کارگران بهتر می‌شود بلکه هزینه‌های اضافی‌ای که صرف دم و دستگاه شرکتهای پیمانکاری می‌شود نیز حذف خواهد شد. 

وی افزود: ما با نمایندگان مجلس برای تصویب این طرح در ارتباط هستیم و آن‌ها به ما این قول را داده‌اند که در صحن علنی مجلس این طرح را به تصویب برسانند. امیدواریم به قول خود وفادار بمانند. برای کارگران شریف ایران ذره‌ای تعلل در تصویب فوری و قاطعانه طرح ساماندهی کارکنان دولت که باعث ایجاد کرامت انسانی و امنیت شغلی و امنیت معیشتی وآرامش خانواده‌ی میلیونها کارگر مظلوم ایران می‌شود، غیر قابل قبول است. 

این فعال کارگری گفت: نمایندگان محترم مجلس بدانند کارگران شریف ایران با اعتماد به وعدهای وکلای خود مبنی بر حمایت از مظلومان به آن‌ها رای داده و بی‌صبرانه در انتظار عمل به وعده آن‌ها هستند. امیدواریم نمایندگان این فرصت را غنیمت شمارند و با این کار اعتماد آسیب دیده کارگران را ترمیم کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16254

ارسال نظر