هشدار! طوفان جدید گرد و غبار در راه است

سازمان هواشناسی از ورود توده جدید گرد و خاک از عراق به داخل کشور خبر داد.

هشدار! طوفان جدید گرد و غبار در راه است

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های سمنان و تهران،‌ استان‌های مازندران، گلستان،‌ خراسان شمالی و برخی مناطق خراسان رضوی ابرناکی،‌ رگبار پراکنده باران،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد شدید گاهی گردوخاک روی می‌دهد.

در جنوب غرب و غرب کشور آسمان همچنان غبارآلود خواهد بود. فردا دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و در ارتفاعات غرب و جنوب غرب وزش باد،‌ ابرناکی و در نوار جنوبی کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که باعث مواج شدن خلیج‌فارس و دریای عمان می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز سه‌شنبه تا جمعه گذر امواج تراز میانی جو از نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود که باعث ابرناکی و رگبار در ارتفاعات واقع در شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان،‌ دامنه‌های زاگرس مرکزی وافع در غرب و جنوب غرب و مناطقی از اصفهان،‌ فارس و بوشهر بارش پیش بینی می‌شود.

طی این دو روز وزش باد روی کشور عراق باعث خیزش گردوخاک و انتقال آن به غرب کشور می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق را به‌دنبال دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15745

ارسال نظر