افزایش ۲۲ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی

رئیس کمیته امداد امام خمینی از اعمال افزایش ۲۲ درصدی حقوق مستمری بگیران خبر داد.

افزایش ۲۲ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی

رئیس کمیته امداد امام خمینی از اعمال افزایش ۲۲ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از فروردین خبر داد و گفت: مستمری مددجویان یک نفره از ۳۵۰ هزار تومان به ۴۲۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

سید مرتضی بختیاری در رابطه با عملیاتی شدن افزایش مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، اظهار کرد: بنا بر تصویب افزایش ۲۲ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی از سوی مجلس شورای اسلامی، این افزایش اعمال خواهد شد.وی به مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه از سوی بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: بر همین اساس قرار است از فروردین ماه امسال افزایش ۲۲ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اجرا شود.

بختیاری ادامه داد: با احتساب افزایش ۲۲ درصدی مستمری مددجویان، مستمری یک نفره از ۳۵۰ هزار به ۴۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح پرداخت مستمری (دو نفره، سه نفره، چهار نفره و پنج نفر و بالا) افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد در ماه مبارک رمضان بسته معیشتی در بین خانواده‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توزیع بشود یا خیر، گفت: در این زمینه هنوز خبری اعلام نشده است و در صورت تحقق اعتبار مورد نیاز احتمال دارد در شب‌های قدر این بسته‌ها توزیع شود.

پیش از این معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از رشد ۲۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، مرتضی حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ خانوار در قالب ۷ میلیون نفر مددجو در کل کشور وجود دارد که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشمول دریافت مستمری معیشتی شده‌اند و ۵ میلیون نفر در نوبت سازمان بهزیستی قرار دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: خوشبختانه در این سال جدید مستمری مددجویان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت و تعدادی از مددجویان و معلولان در نوبت، تحت پوشش دریافت مستمری قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های دولت اعتبارات سازمان بهزیستی ۴۵ درصد رشد داشته است و تصمیم بر این شده در حوزه آسیب‌ها و حوزه زنان اقدامات جدیدی با اولویت اشتغال، مسکن و معیشت آغاز شود.

حسینی اضافه کرد: در حوزه تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار نیز که در قالب تبصره ۱۶ پرداخت می‌شد امسال به واجدین شرایط مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار پرداخت خواهد شد اما اکوسیستم اشتغالزایی صرفا به پرداخت تسهیلات ختم نمی‌شود و این سازمان در راه‌اندازی و ایجاد بازار فروش نیز مددجویان را یاری خواهد کرد.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین تجهیزات توانبخشی 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در قانون حمایت از معلولان تکالیفی بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است اما منابع مالی کفاف رسیدگی مطلوب به اوضاع همه این مددجویان را نمی‌دهد، گفت: فراخوانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی سازمان بهزیستی ارسال شده است که بتوان از ظرفیت آن‌ها در تامین تجهیزات توانبخشی کمک گرفته شود.

وی اضافه کرد:  همچنین در زمینه مسائل حقوقی نیز برای کمک به مددجویان بهزیستی سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که وکلای خَیر به طور مستقیم با مددجویان بهزیستی مرتبط شوند.

حسینی با اشاره به رشد سالمندی در کشور اظهار داشت: توسعه مراکز نگهداری شبانه‌روزی و روزانه از سالمندان نیز در دستور کار قرار گرفته است که در این حوزه از ظرفیت خیران استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: همه اینها بخشی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی بوده و رویکرد اصلی این سازمان استقلال مالی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار است که در کنار آن آموزش‌های روانشناختی و جامعه‌شناسی نیز به مددجویان ارائه می‌شود.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 14380

ارسال نظر