زنانه مردانه شدن پارک‌ها در تهران تایید شد

عضو شورای شهر زنانه مردانه شدن پارک‌ها در تهران را تایید کرد.

زنانه مردانه شدن پارک‌ها در تهران تایید شد

سیدمحمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار بنری از سر در یک پارک در منطقه ۱۴ شهرداری تهران و انتشار برخی اخبار مبنی بر زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران گفت: عکسی که در فضای مجازی منتشر شده در خصوص طرحی است که شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به نوعی این پارک‌ها را به پارک های خانواده تبدیل کند. اجرای این طرح به این دلیل است که یک مادر به دور از چشم نامحرم به راحتی بتواند با فرزندش بازی کند. 

وی اضافه کرد: بالای ۲۰۰ پارک مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد. اگر برخی پارک ها مخصوص بانوان باشند دیگر زنان ما می‌توانند در این پارک ها به‌راحتی ورزش، مطالعه و یا با فرزندانشان تفریح کنند.

آقامیری با تاکید بر تقاضای مردم مبنی بر زنانه مردانه شدن پارک‌های تهران به دیده بان ایران گفت: دلیل اجرای چنین طرحی، تقاضای زیاد مردم شهر تهران بوده و ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست. 

وی با تاکید بر خانوادگی شدن پارک‌های تهران گفت: بیشتر پارک‌های ما باید خانوادگی شوند زیرا خانه‌ها کوچک و آپارتمانی است و مادران نمی‌توانند با کودکانشان بازی کنند. اما وقتی پارک های مخصوص زنان داشته باشیم، مادران، کودکان و زنان خیلی راحت می‌توانند در این پارک‌ها حضور داشته باشند.

آقامیری با اشاره به این نکته که یکسری از پارک‌ها برای همیشه پارک بانوان و مادر و کودکی می‌شود اظهار کرد: مردان که در طول روز سرکار هستند، مادرانی که بیشتر وقت آزاد دارند می‌توانند به این پارک‌ها رفته و با کودکان خود وقت بگذرانند و روحیه خانواده‌ها شاد و سلامت شود.

عضو شورای شهر تهران ضمن تایید اجرایی شدن این طرح اظهار کرد: این طرح به مرحله اجرا رسیده و در حال حاضر در بیشتر پارک‌ها اجرا شده و تا روزهای آینده در سایر پارک‎‌ها هم اجرا خواهد شد. ما برای امنیت بانوان پارک‌ها را زنانه - مردانه کردیم.

وی اضافه کرد: مردم کلی اعتراض داشتند که چرا یک ما پارک امن نداریم؟! مادرانی که کودکانشان را برای بازی به پارک‌ها می‌بردند نمی‌توانستند از ترس دزدیده شدن فرزندانشان تکان بخورند.

‌آقامیری در پاسخ به این سوال سایت دیده بان ایران که آیا زنان مجرد و بدون همراه کودک هم می‌توانند وارد شوند یا خیر، اظهار کرد: یک زنی که تنها است هم می‌تواند وارد شود.

این عضو شورای شهر تهران در با تاکید بر این قضیه که احتمال دزدیده شدن کودکان توسط مردان کمتر از زنان است، خاطرنشان کرد: اینکه یک زن بتواند یک کودک را بدزدد بسیار کمتر از مردها است. با زنانه - مردانه شدن پارک‌ها تا حد زیادی امنیت بانوان تامین می‌شود./ سایت دیده‌بان ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15561

ارسال نظر